مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

بررسی هارد اکسترنال ای‌دیتا HD725، یک دستگاه مقاوم برای ذخیره اطلاعات شما.

بعد از افزایش حجم داده‌ها و تقاضای بیش از حد کاربران برای حافظه‌های ذخیره سازی بالا، کمپانی‌های سازنده به‌فکر ساخت هاردهای اکسترنال افتادند. وسیله‌ای که می‌تواند تمام اطلاعات حجیم شما را در خودش نگاه دارد و اجازه دهد که آزادانه آن را به
این سو و آن سو ببرید.   

طراحی و کیفیت ساخت

ای‌دیتا HD725 در نگاه نخست یک هارد نسبتا بزرگ و ضخیم به‌نظر می‌رسد. ابعاد آن در طول ۱۳ و در عرض ۱۰ سانتی‌متر بوده که تقریبا هم‌رده سایر محصولات بازار است اما ضخامتش بیش از ۲ سانتی‌متر اندازه گیری شده که مسلما حمل و نقل آن را
کمی با مشکل مواجه می‌کند.    

اگر بخواهید ای‌دیتا را با مدل محبوبی همچون مای‌پاسپورت وسترن دیجیتال مقایسه کنید، در می‌یابید که از لحاظ ابعاد و شکل ظاهری ای‌دیتا حرف چندانی برای گفتن ندارد چرا که هارد وسترن بسیار نازک‌تر و خوش دست‌تر است. جدای از این مسائل وزن
هارد اکسترنال قصه امروز ما نیز نسبتا بالاست و البته باید به این موضوع هم توجه داشت که کسب استاندارد IP68 خود یک دلیل مهم برای افزایش وزن و ضخامت دستگاه است.  

ای‌دیتا HD725 از دو بخش سیاه و رنگی تشکیل شده که ظاهری جالب را به آن می‌دهد. بخش میانی هارد مشکی بوده و دارای خطوطی بر روی خود است و کناره‌های آن از رنگ‌های متنوعی تشکیل شده که همین مورد قدرت انتخاب خریدار را بالا می‌برد.

البته قاب بیرونی که سیلیکونی است، به راحتی از دور هارد جدا شده و اگر هسته اصلی که همان هارد با بدنه پلاستیکی با ۶ ضلعی‌های حک شده بر رویش را به تنهایی در دست بگیرید، متوجه می‌شوید که محصول ای‌دیتا چندان هم بزرگ و سنگین نیست.

حال هارد را با همان قاب سیلیکونی خودش در نظر می‌گیریم، جنسی از کیفیت ساخت نسبتا خوبی نیز بهره‌مند است. اگر بخواهید جنس آن را در ذهن تجسم کنید، کافی‌ست به یک پاک‌کن که بچه‌ها در جامدادی خود دارند، دست بزنید! در دو طرف بدنه اصلی
محلی برای نگه‌داری کابل در نظر گرفته شده که می‌توان کابل ۳۰ سانتی‌متری دستگاه را در آن قرار داد و دیگر نگران گم‌شدنش نبود.  

در بخش جلویی هارد یک نشان‌گر آبی‌رنگ قرار گرفته که وضعیت کلی هارد را به نمایش می‌گذارد و در زیر یک درپوش پورت اتصال کابل به‌چشم می‌خورد.

مقاومت

ای‌دیتا تصمیم گرفته تا ظاهر و وزن هارد را فدای مقاومت و کسب گواهینامه‌های مختلف کند. به همین دلیل در این بخش با دستی پر وارد رقابت با سایر محصولات بازار می‌شود. HD725 توانسته تا گواهینامه IP68 را کسب کند که این به منزله ضد‌آب بودن
دستگاه است، در حدی که می‌توانید آن را در آب غوطه‌ور کنید (به مدت دو ساعت و در عمق دومتری)!  

کمپانی سازنده برای جلوگیری از صدمه دیدن اطلاعات، هارد جدیدش را به نسل جدید سنسور G-Shock مجهز کرده است تا خیال‌تان را از این بابت راحت کند. این سنسور می‌تواند ضربات را تشخیص داده و قبل از آن هارد را خاموش کند تا قدمی محکم در
جهت حفظ اطلاعات شما برداشته شود.   

این هارد همچنین در برابر سقوط از ارتفاع نیز تا فاصله ۱.۸ متری مقاوم است؛ یعنی اگر از این فاصله (یا چیزی نزدیک به آن) هارد از دست‌تان رها شود، برای HD275 هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. البته انتظار خیلی بی‌جایی هم نیست چراکه یک پوشش
سیلیکونی، اطراف آن را به‌خوبی فرا گرفته و ظاهرش را کمی خشن و اندازه‌اش را بزرگ کرده است.  

قابلیت‌ها و امکانات

ای‌دیتا HD725 از پورت USB 3.1 سود می‌برد. توسط این پورت می‌توانید اطلاعات را با سرعت بسیار بالایی منتقل کنید و دیگر نیازی نیست که برای انتقال چند گیگابایت دیتا از هارد به سیستم، مدتی طولانی صبر کنید! در ادامه می‌توانید سرعت خواندن و
نوشتن این هارد را هنگام استفاده از این پورت مشاهده کنید. تست پایین در هنگام اتصال هارد به لپ‌تاپ اچ‌پی Spectre X360 و نرم‌افزار کریستال دیسک مارک، نسخه ۶ آن گرفته شده است.  

ای‌دیتا محصول خاصش را به برنامه‌های متفاوتی تجهیز کرده است. شما می‌توانید با استفاده از HDD to GO نسبت به گرفتن بک‌آپ از اطلاعات خود اقدام کنید و یا از OS To GO بهره بگیرید و هارد خودتان را بوتیبل کنید تا بتوانید از طریق آن کارهای
جالبی انجام دهید؛ مثلا ویندوز نصب کنید و… . 

این هارد در انواع و حجم‌های مختلفی عرضه می‌شود. محصولی که ما برای بررسی در نظر گرفتیم، نمونه یک ترابایتی آن بود اما نسخه دو ترابایتی نیز در دسترس است.

بایستی پذیرفت که اطلاعات درون یک هارد، از ظاهر و حتی چند گرم تفاوت وزن آن مهم‌تر است. یک هارد پرتابل هم گوشی موبایل‌تان نیست که آن را در جیب‌تان گذاشته و یا در مهمانی و جلسات بخواهید در جلوی دیدگان همه افراد، بر روی میز بگذارید!

پس اولویت با حفظ اطلاعات شما با مطمئن‌ترین روش است.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

انواع مالیات را بشناسیم

مالیات‌ها عموما به دو گروه مالیات‌های مستقیم و مالیات‌های غیرمستقیم تقسیم می‌شوند که هر کدام هم دارای انواع گوناگونی است.

به گزارش ایبِنا، انواع مالیات ها در ایران به شرح زیر است:

مالیات های مستقیم:
مالیات هایی هستند که به صورت مستقیم از درآمد یا دارایی اشخاص حقیقی یا حقوقی دریافت می شود و شامل انواع زیر است:
 الف- مالیات بر درآمد شامل:
مالیات بر درآمد املاک:
این نوع مالیات از درآمد اجاره دریافت می شود.
مالیات بر درآمد مشاغل:
مالیاتی است که از درآمد شخص حقیقی وصول می شود.
مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی:
مالیاتی است که از جمع درآمد شرکت ها و همچنین درآمد ناشی از فعالیت های انتفاعی سایر اشخاص حقوقی که از منابع مختلف در ایران یا خارج از ایران تحصیل می شود دریافت می شود.
مالیات بر درآمد اتفاقی:
مالیاتی است که از درآمد نقدی و یا غیرنقدی که شخص حقیقی یا حقوقی به صورت بلاعوض و یا از طریق معاملات محاباتی و یا به عنوان جایزه یا هر عنوان دیگر از این قبیل تحصیل می نماید دریافت می شود.
 ب- مالیات بر دارایی شامل:
مالیات بر ارث:
مالیاتی است که در نتیجه فوت شخص اعم از فوت واقعی یا فرضی بر اموال باقی مانده متوفی طبق قانون تعلق می گیرد.
 مالیات حق تمبر:
نوعی مالیات مستقیم است که از طریق الصاق و ابطال تمبر بر اسناد، اوراق و مدارک به منظور رسمیت بخشیدن یا لازم الاجرا نمودن آنها، از مودی گرفته می شود.
مالیات های غیر مستقیم:
مالیات‌هایی که پرداخت‌کننده آن مشخص و معین نبوده و تحقق مالیات بستگی به یک قسمت از فعالیت‌های اقتصادی و عملیات افراد داشته و قابلیت انتقال آنها بسیار زیاد باشد و شامل موارد زیر است:
 الف- مالیات بر واردات:
مالیات بر حقوق گمرکی
مالیات بر سود بازرگانی
مالیات بر حق ثبت سفارش کالا
مالیات بر واردات اتومبیل
مالیات بر حق ثبت
 ب- مالیات بر مصرف و فروش:
مالیات بر فرآورده های نفتی
مالیات بر تولید الکل طبی و بهداشتی
مالیات بر فروش سیگار
مالیات بر اتومبیل
مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل
مالیات بر ارزش افزوده

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

افزایش سرمایه از محل معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی تصویب شد

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز صبح بهارستان، بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ لایحه بودجه را که بر این اساس #افزایش_سرمایه از معافیت مالیاتی #تجدیدارزیابی دارایی مجاز می شود را تصویب کردند.

به گزارش خانه ملت،  طبق بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال آینده، انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکت ها، موضوع ماده ۱۴۹ اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۳۱ تیر ۹۴ به حساب افزایش سرمایه با رعایت شروط ذیل بلامانع است و

مشمول مالیات بر نرخ صفر می شود:

بر اساس جزء یک این بند الحاقی، شرکت های مذکور باید براساس صورت های مالی عملکرد سال ۱۳۹۶ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده باشند.



لازم به ذکر است، بر اساس بخش دو این بند الحاقی، شرکت های مذکور باید با این تجدید ارزیابی از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شوند.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

Doogee V اولین موبایلی که سنسور اثر انگشت زیر صفحه دارد !

معرفی و بررسی

موبایل دوژی وی (Doogee V)  بسیار شبه به (iPhone X) می باشد, گوشی ای تمام صفحه اما در قسمت بالای آن بریدگی کاملا شبیه به آیفون ده وجود دارد, دوربین های عمودی ( اما در این مورد دوربین ها در مرکز موبایل قرار داره ) و هیچ سنسور

اثر انگشت ای روی یا پشت موبایل وجود ندارد !

یکی از برتری های این دستگاه نسبت به دیگر پرچم دار ها داشتن سنسور اثر انگشت میباشد, که در زیر صفحه نمایش جایگذاری شده.شبیه به آیفون ده

اولین موبایلی که سنسور آن دیده نمیشود و به خوبی تمامی سنسور های دیگر کار می کند , اما تکنولوژی آن که برای شرکت  Synaptics می باشد, برای دیگر شرکت ها نیز قابل دسترسی می باشد که به همین دلیل امسال شاهد قرار گیری این سنسور در

مویابل های دیگر خواهیم بود.

شرکت Doogee اعلام نکرده که آیا از تکنولوژی شرکت Synaptics استفاده می کند ولی سنسور داخل صفحه ی این موبایل واقعا کار میکند, نه تبلیغات غلط و نه کانسپت, یک محصول کاملا واقعی است.

داشتن این تکنولوژی جدید به این معناست که هیچ راه دیگری برای باز کردن موبایل مانند Face ID یا اسکنر قرنیه چشم در آن وجود ندارد و به همین دلیل داشتن بریدگی بالای صفحه این موبایل ضروری نیست و فقط برای شبیه کردن آن به آیفون شرکت

دوژی این تصمیم رو گرفته که این بریدگی رو در موبایل خودش جایگذاری کنه.

با اینکه شکل و سایز این موبایل کاملا شبیه به آیفون میباشد اما داخل آن هیچ شباهتی به آیفون ندارد.

 قیمت و تاریخ معرفی

قیمت و موجودی این موبایل هنوز معلوم نیست. هیچ اطلاعی هم از داخل این گوشی نداریم اما ما یک چیز رو میدونیم , به لطف VentureBeat از Evan Blass که یک ماه پیش اطلاعاتی از این گوشی را فاش کرد گفت این گوشی تصویر ۶٫۲ اینچی دارد.

تاریخ عرضه این گوشی ۲۷ فوریه یا ۸ اسفند میباشد.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

فراریان مالیات چقدر مالیات پرداخت کردند؟

رییس سازمان امور مالیاتی گزارش داد: ۱۵۰ درصد بیشتر از درآمدهای نفتی درآمد مالیاتی داشتیم و نسبت مالیات بر تولید ناخالص داخلی در ایران، ۸ درصد است.

سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه نشست مالیاتی سازمان ملل گفت: ۱۵۰ درصد بیشتر از درآمدهای نفتی درآمد مالیاتی داشتیم.  

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: افزایش مالیات از طریق فشار به مودیان موجود به دست نیامد و در سال گذشته ده هزار میلیارد تومان از طریق مبارزه قاطع و جدی با فرار مالیاتی و شناسایی سیصد هزار مودی جدید که سابقه ای در پرداخت نشدند حاصل

شد.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

آموزش رفع مشکلات رایج سخت افزاری
 
یکی از عذاب آور ترین مشکلات کامپیوتری، از کار افتادن ناگهانی سیستم است. این مشکلات ممکن است از طرف ویندوز یا سخت افزار کامپیوتر بوجود بیاید. در صورت خرابی ویندوز شما با تغییر در تنظیمات بایوس یا تعویض ویندوز میتوانید این مشکل را
حل کنید. اما اگر مشکل از سخت افزار ها باشد نیاز به تعمیر یا تعویض آن ها دارید.
  

در این مطلب مشکلات رایج سخت افزاری را بررسی خواهیم کرد.

Power

مسئولیت برق رسانی به کلیه بخش های سیستم به عهده پاور است. پاور برق را از کابل اتصال به برق شهری دریافت کرده و در سیستم پخش میکند. اگر کامپیوتر شما به کلی روشن نشد، پس از بررسی برق و کابل برق ابتدا پاور را بررسی کنید. تنها راه
فهمیدن سالم بودن یا نبودن پاور تعویض آن با یک پاور سالم است. یک پاور دیگر روی سیستم بگذارید، در صورت روشن شدن کامپیوتر مشکل از پاور است و میتوانید جهت تهیه یک پاور جدید اقدام نمایید.   

CPU Fan

سیستم خود را روشن میکنید، اندکی با آن کار میکنید اما ناگهان سیستم خاموش یا ریستارت میشود. این مشکل میتواند از ویندوز یا فن سی پی یو باشد. قبل از هر کاری درب کیس را باز کنید و به فن روی CPU توجه کنید. این فن ممکن است کاملا ایساده باشد
یا قطع و وصل شود. در برخی موارد نیز به دلیل خاک گرفتگی سرعت آن پایین می آید یا خاک جلوی خنک کردن CPU را میگیرد که با فشار باد میتوانید این مشکل را رفع کنید.  

Hard

در ابتدای بالا آمدن سیستم برخی از مادربورد ها، هارد را چک میکنند. در این نوع سیستم ها به راحتی میتوان تشخیص داد که در هارد مشکل وجود دارد یا خیر. در برخی موارد نیز هارد دچار صداهای ریزی میشود. با مشاهده هر کدام از این علامت ها
میتوانید متوجه وجود Bad Sector یا سوختن هارد شوید.  
برای از بین بردن Bad Sector میتوانید از نرم افزار های مربوط به تعمیر هارد دیسک استفاده نمایید. طرز کار نرم افزار به این صورت است که روی یک سیستم سالم این برنامه را نصب میکنید، سپس هارد را به سیستم وصل کرده و در داخل برنامه آن را
اسکن میکنید. اگر Bad Sector  قابل حل باشد برنامه آن را از بین میبرد.  
در برخی اوقات Bad Sector  به گونه ای نیست که هارد کاملا از کار بیفتد و شما میتوانید نرم افزار را روی همان هارد نصب کنید و بعد از آن اسکن را شروع کنید.

Graphic Card

کامپیوتر خود را روشن میکنید اما هیچ تصویری مشاهده نمیشود. اگر صدایی به صورت یک بوق بلند سپس دو تک بوق از کیس آمد به معنی سوختن کارت گرافیک است. اگر این بوق را نشنیدید میتوانید ابتدا مانیتور و کابل اتصال مانیتور به کیس را بررسی کنید
و در صورت سالم بودن آن ها با یک کارت گرافیک دیگر سیستم خود را بررسی کنید. 


RAM

سوختن رم به ندرت در کامپیوتر ها مشاهده میشود. اگر کامپیوتر خود را روشن کردید و صدای یک بوق ممتد شنیدید به معنی سوختن رم کامپیوتر است. اما قبل از خریدن یک رم جدید ابتدا رم را از اسلات خود خارج کرده و در یک اسلات دیگر بگذارید زیرا
ممکن است رم شما سالم بوده و مشکل از اسلات نصب شده روی مادر بورد باشد.    


مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

معرفی بهترین کارت‌های میکرو‌اس‌دی برای گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها

در این مطلب، پنج عدد از بهترین کارت‌های میکرو‌اس‌دی را برای گوشی‌های هوشمند بررسی کرده‌ایم، اما کارت درست و مناسب برای شما بستگی به دستگاه و نیازهای شما دارد. ممکن است بخواهید از این لیست فراتر بروید و موارد دیگری را نیز بررسی

کنید، اما توصیه می‌کنیم که برای اطمینان بیشتر، برندهای شناخته شده‌ای مانند Samsung ،Lexar ،SanDisk ،Toshiba و Kingston را خریداری کنید.

توجه داشته باشید از آن‌جایی‌که بازار کارت‌های میکرو‌اس‌دی به سرعت رو به رونق و افزایش است، انتظار می‌رود که قیمت‌های ثبت شده با قیمت‌هایی که در بازار اعلام می‌شود کمی متفاوت باشد.

Sandisk Extreme؛ ۳۲ گیگابایتی

Sandisk Extreme، یک کارت SDHC سریع است که سرعت خواندن تا ۹۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا ۶۰ مگابایت بر ثانیه را ارایه می‌دهد. همچنین این کارت با دوام، دارای گارانتی مادام‌العمر است و انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. این کارت با

ویدئوهای ۱۰۸۰p مشکلی ندارد و حتی می‌تواند فرمت ۴K را نیز پشتیبانی کند، هرچند ممکن است ظرفیت بزرگتری را در صورت نیاز برای آن خریداری کنید. این کارت همچنین دارای یک آداپتور SD مناسب است.

Samsung EVO Plus؛ ۶۴گیگابایتی

Samsung EVO Plus، یک کارت SDXC است و در کلاس ۱۰ یا UHS-1 رتبه‌بندی شده که سرعت انتقال تا ۸۰ مگابایت بر ثانیه را ارایه می‌دهد. Sandisk Extreme، یک کارت میکرو‌اس‌دی با دوام و قابل‌اعتماد با بسیاری از ویژگی‌های مثبت است و در ضمن گزینه‌ای سریع و کارآمد برای استفاده در گوشی‌ها و تبلت‌ها محسوب می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، این کارت هیچ مشکلی در ضبط ویدیو ۱۰۸۰p ندارد، اما برای ۴K، باید کارت دیگری را انتخاب کنید. در نهایت، یک وسیله بسیار عالی و با قیمت مناسب است.


Lexar Professional؛ ۱۲۸ گیگابایتی

اگر به دنبال یک کارت حافظه سریع با ظرفیت مناسب و معقول هستید، Lexar Professional، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. این یک کارت SDXC با امتیاز UHS-II است که سرعت خواندن تا ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه را ارایه می‌دهد. سرعت نوشتن این کارت

در حدود ۴۵ مگابایت بر ثانیه، اما ناامید کننده است، در عوض می‌تواند ضبط ویدئو ۴K را انجام دهد. این کارت بسیاری از ویژگی‌های خوب را داراست، علاوه‌بر این‌که، مجهز به کارت‌خوان USB بوده و برای اتصال به کامپیوتر و یا لپ‌تاپ مناسب است.

SanDisk Ultra؛ ۲۰۰ گیگابایتی

شما ممکن است کارت میکرو‌اس‌دی جدید SanDisk 256 گیگابایتی و کلاس A1 را برای خرید ترجیح دهید، اما قطعا می‌دانید که برای آن باید هزینه بالایی را پرداخت کنید.

کارتی که ما در این‌جا توصیه می‌کنیم نیازهای شما را برای مدت‌زمان زیادی برآورده می‌کند و بنابراین قیمت آن به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. SanDisk Ultra، یک کارت کلاس ۱۰ است که با ظرفیت ۲۰۰ گیگابایتی عرضه می‌شود و به اندازه کافی

برای ضبط ویدئو ۱۰۸۰p مناسب است. سرعت خواندن این کارت تا ۹۰ مگابایت بر ثانیه است، اما سرعت نوشتن آن بسیار پایین‌تر است، بنابراین، این کارت گزینه خوبی برای ضبط ویدیو ۴K نیست.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

چگونه بهترین کارت‌های میکرو SD را برای گوشی یا تبلت خود انتخاب کنیم؟!

اگر فضای ذخیره‌سازی روی تلفن‌همراه و یا تبلت شما پر شود قطعا به دنبال راهی می‌گردید که بتوانید آن را افزایش دهید. یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها برای این کار این است که از کارت‌های میکرو‌اس‌دی استفاده کنید. متاسفانه، همه گوشی‌های هوشمند و

تبلت‌ها، از کارت‌های میکرو‌اس‌دی پشتیبانی نمی‌کنند. اگر شما یک آی‌فون یا آی‌پد دارید، شانس استفاده از این کارت‌ها را از دست داده‌اید، اما بسیاری از دستگاه‌های اندروید و همچنین برخی از تلفن‌های ویندوزفون و بلک‌بری نیز از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

برای اطمینان از این‌که تلفن‌همراه شما از این نوع‌ کارت‌ها پشتیبانی می‌کند کافی است، مشخصات کامل گوشی خود را در وب‌سایت سازنده بررسی کنید و یا اسلات کارت میکرو‌اس‌دی در تلفن‌همراه خود را پیدا کنید. معمولا این اسلات در گوشی‌های جدیدتر

بخشی از قسمت تعبیه شده برای سیم کارت است.

در هنگام خرید یک کارت میکرو‌اس‌دی باید چه چیزهایی را در نظر بگیریم؟

چند نکته جهت خرید کارت‌های میکرو‌اس‌دی برای تلفن‌همراه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. بدیهی است که قیمت و ظرفیت از جمله ویژگی‌هایی است که باید در نظر بگیرید اما شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که نوع کارتی که انتخاب می‌کنید،

توسط دستگاه شما پشتیبانی می‌شود و برای نیازهای شما مناسب است.

SDHC و SDXC

SDHC مخفف عبارت Secure Digital High Capacity است و SDXC نیز کوتاه شده عبارت Secure Digital Extended Capacity است. تنها تفاوت واقعی این دو اسلات، دامنه‌ای از اطلاعاتی است که می‌توانند ذخیره کنند. کارت‌های SDHC‌، از ۲ تا

۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را برای کاربران فراهم می‌کند، در حالی‌که کارت‌های SDXC می‌توانند از ۳۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی را ارایه دهند. هر چند که بزرگترین کارت میکرو‌اس‌دی که ما تاکنون دیده‌ایم ۵۱۲ گیگابایت بوده است!

کلاس و رتبه‌بندی UHS

رتبه کلاس یک کارت میکرو‌اس‌دی، به حداقل سرعت انتقال آن اشاره دارد. UHS مخفف Ultra High Speed (سرعت فوق‌العاده بالا) است. در ادامه این مطلب حداقل سرعت برای کلاس‌های مختلف را توضیح داده‌ایم.

بیشتر کارت‌های میکرو‌اس‌دی بسیار سریع‌تر از حداقل سرعت خود هستند. به‌عنوان مثال، ممکن است کارت کلاس ۱۰، سرعت انتقال ۹۵ مگابایت بر ثانیه را ارایه دهد در حالی‌که سرعت انتقال کارت‌های UHS تا ۳۱۲ مگابایت بر ثانیه نیز افزایش می‌یابد.

کلاس عملکرد کاربردی

انجمن SD در سال گذشته استاندارد جدیدی را به نام App Performance Class معرفی کرد که برای برجسته کردن کارت‌های میکرو‌اس‌دی مناسب برای استفاده در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده است که براساس حداقل سرعت قابل نوشتن

(write) روی کارت‌ها دسته بندی می‌شود.

نحوه انتخاب یک کارت میکرو‌اس‌دی

شما قطعا به دنبال بالاترین سرعت و ظرفیت و در عین حال مناسب‌ترین قیمت در کارت‌های میکرو‌اس‌دی هستید. ما به شما توصیه می‌کنیم که شهرت برند، گزارش عملکرد و قابلیت اطمینان کارت را در زمان خرید حتما در نظر بگیرید و نهایت دقت را داشته

باشید. شرایط گارانتی را فقط در صورتی‌که چیزی نادرست باشد، بررسی کنید. اگر قصد خرید از سایت‌های فعال در این زمینه را دارید، حتما نظرات مشتریان را مطالعه کنید و و کارت‌های میکرو‌اس‌دی جعلی را نیز مشاهده کنید، تا بتوانید با اطلاعات و

آگاهی بیشتر، خرید موفقی داشته باشید.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane


آپدیت جدید Telegram X در پلی استور منتشر شد: اضافه شدن ویژگی های جدید و رفع باگ

 منتقل شدن تمام تنظیمات جانبی برنامه به بخش Interface: پخش خودکار گیف، استفاده از مرورگر داخلی، پیش نمایش چت ها، تعریف عملکرد Swipe چت ها و ...

 اضافه شدن کیبورد ناشناس به سکرت چت ها برای عدم ثبت احتمالی تاریخچه تایپ یا ....

 تنظیمات نوتیفیکیشن با چراغ ال ای دی

 تاریخ شناور در صفحه چت ها

 بهبود نتایج جستجو در چت ها

 ظاهر جدید صفحه Night-Mode

تنظیمات تماس صوتی Peer To Peer

پشتیبانی از "ورود سایت با تلگرام"

رفع باگ ها

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

شرایط احراز هزینه قابل قبول مالیاتی

آئين نامه اجرايی احراز شروط سه گانه موضوع بند (۹) ماده ۱۴۸اصلاحی قانون مالياتهای مستقیم(هزینه های مربوط به جبران خسارت وارده مربوط به فعالیت و دارائی موسسه)

1- اعلام کتبي موضوع خسارت توسط مؤدي ( اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي) حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاريخ ايجاد خسارت به فعاليت و دارايي موسسه ، همراه با اسناد مدارکي که در اختيار دارد به اداره امور مالياتي ذيربط.

2- احراز خسارت وارده از سوی اداره امور مالياتی ذيربط پس از بررسی اسناد ومدارک ارائه شده توسط مؤدی و اطلاعات مکتسبه باتوجه به مستندات زير:

۲ - ۱ . گواهی يا تائيديه خسارت وارده از سوی مراجع ذيصلاح که متولی تشخيص  خسارت می باشند و ياهرگونه سند معتبر ديگری که خسارت وارده را تائيد نمايد.

۲ - ۲ . صورتجلسه يا صورتجلساتی که درخصوص ايجاد خسارت توسط مؤدی يا ساير مراجع ذيربط دراين زمينه تنظيم گرديده است.

۲ - ۳ . قراردادهای بيمه مربوط.

3 . خسارت وارده طبق قانون و مقررات يا قراردادهای موجود جبران آن به عهده ديگری نبوده و يا درهرصورت از طريق ديگر جبران نشده باشد.

4. ارائه تعهد کتبی مؤدي مبنی بر اينکه اين خسارت از طرف هيچ مرجعی جبران نشده است.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

تلگرام ایکس از فروشگاه گوگل حذف شد / نسخه دسکتاپ تلگرام هک شد

گوگل ساعاتی پیش اپلیکیشن جدید تلگرام ایکس را از فروشگاه خود حذف کرد. کسپرسکی نیز اعلام کرده است که نسخه دسکتاپ تلگرام هک شده است.

اول فوریه ۲۰۱۸ هم تلگرام و هم تلگرام ایکس از اپ‌استور حذف شدند اما روز بعد مجددا قابل دانلود شدند. حالا فروشگاه اصلی گوگل اپلیکیشن تلگرام ایکس را از فهرست دانلود خود حذف کرده است.

مدیر اپ استور علت این امر را به رصد محتوای پورتوگرافی کودکان هر دو اپ تلگرام و تلگرام ایکس دانسته اما گوگل هنوز توضیحی درباره بستن لینک تلگرام ایکس نداده است؛ هرچند اپلیکیشن اصلی همچنان قابل دانلود است.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

طبق مفاد ماده 147 قانون مالیاتهای مستقیم،معیارهای تشخیص هزینه های قابل قبول عبارتند از :

الف- تصریح در قانون قانون مالیاتهای مستقیم یا پرداخت بموجب سایر قوانین یا مصوبات هیات وزیران.
ب- در حدود متعارف متکی به مدارک.
ج- مربوط به تحصیل درآمد مودی در دوره مالی مربوط.
د- رعایت حد نصابهای مقرر.

عناوین و شرایط هزینه های قابل قبول از نظر قانون مالیاتهای مستقیم در مواد 148 الی 151 آن ذکر گردیده است.

عوارض و ارزش افزوده پرداختی توسط مودیانی که به عرضه کالا و خدمات معاف طبق قانون مذکور اشتغال دارند،جزو هزینه های قابل قبول آنان محسوب می شود.

نمونه هزینه هایی که طبق مصوبات هیات وزیران جزو هزینه های قبول محسوب شده است:

-(بخشنامه 5441/210 مورخ 1/3/89 )هزینه های انجام شده از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در احداث یا تکمیل طرحهای عمرانی،فرهنگی،بهداشتی،درمانی و امور خیریه در روستاها و شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت پس از تایید سازمانهای دولتی

ذیربط.

-(بخشنامه 57903/210 مورخ 27/6/89)کمکهای نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی به انجمن های علمی دارای مجوز فعالیت قانونی.

اگر اسناد هزینه ای که به لحاظ عنوان و شرایط قابل قبول محسوب می شود، ارائه نگردد،هزینه مزبور غیر قابل قبول تلقی می گردد.اما این مطلب لزوما" در همه موارد صادق نیست.بطور مثال،انجام هزینه در محلی صورت گرفته که عرفا" تهیه مدرک میسر

نیست.مانند:خرید دام و محصولات کشاورزی از اهالی روستای نزدیک محل فعالیت مودی.

-در صورتی که اسناد هزینه ضمیمه سند حسابداری نیست، این مطلب از واحد مورد رسیدگی پرس و جو کنید و یا در پایان رسیدگی،صورتی از این گونه موارد به واحد مورد رسیدگی ارائه نموده تا موضوع مشخص شود.

اگر هزینه ای،علیرغم مدرک معتبر ارتباطی با فعالیتهای تحصیل درآمد مودی نداشته باشد،غیر قابل قبول محسوب می شود.

تاریخ انجام هزینه باید در طی سال مربوط باشد.هزینه های سنوات که در سال مورد رسیدگی ثبت شده ،در صورت احراز شرایط زیر می تواند جزو هزینه های قابل قبول محسوب شود:

۱-۵- جزو هزینه های قابل قبول باشد.

۲-۵- در محاسبه درآمد مشمول مالیات سنوات قبول لحاظ نشده باشد.

۳-۵- عدم ثبت آن در سنوات قبل خارج از اراده مودی بوده باشد.

در خصوص برخی هزینه ها در قانون مالیاتهای مستقیم  و سایر قوانین حدنصاب تعیین شده است. مانند:

۱-۶-(جزء ب بند 2 ماده 148)هزینه سفر و ماموریت(شامل پذیرایی) مدیران،بازرسان و کارکنان به خارج از کشور به منظورحوائج مربوط به شرکت(در مورد اشخاص حقوقی با فعالیت تولیدی،روزی یک میلیون ریال و حداکثر 4 ماه - سایر اشخاص حقوقی،

روزی یک میلیون ریال و حداکثر 2 ماه )همچنین در مورد شرکتهای تولیدی حداکثر 2 ماه دیگر به قرار روزی یک میلیون ریال بابت آموزش به عنوان هزینه اقامت .

۲-۶- (جزء ه بند 2 ماده 148)تا میزان 3 درصد حقوق پرداختی سالانه  بابت پس اندازکارکنان  طبق آیین نامه مربوط.

۳-۶- (جزء و بند 2 ماده 148) ذخیره سنوات خدمت معادل یک ماه آخرین حقوق و مزایا و همچنین مابه التفاوت تعدیل حقوق سنوات قبل.

۴-۶- (بند 10 ماده 148)هزینه های فرهنگی،ورزشی و رفاهی کارگران-پرداختی به وزارت کار و حداکثر معادل 10،000 ریال به ازای هر کارگر.

۵-۶- (بند 28 ماده 148)هزینه خرید کتاب و سایر کالاهای فرهنگی - هنری برای کارکنان و افراد تحت تکفل آنها تا میزان 5% معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 ق.م.م به ازای هر نفر.

۶-۶- عیدی براساس ضوابط وزرات کار( 2 ماه حقوق به شرطی از 3 برابر حداقل دستمزد بیشتر نشود)

۷-۶- نرخ اضافه کاری (40%).

در مفاد ماده 148 ق.م.م، برخی هزینه ها برای اینکه قابل قبول باشند باید در حد منتاسب/متعارف باشند:

۱-۷- هزینه های استخدامی کارکنان متناسب با خدمت آنان.

۲-۷- هزینه اجاره محل در صورتی که اجاره نامه رسمی موجود نیست.

۳-۷- حق الزحمه های پرداختی متناسب با کار انجام شده بابت حق العمل،دلالی،حق الوکاله،حق المشاوره،حق حضور،هزینه حسابرسی و خدمات مالی و اداری و بازرسی،هزینه نرم افزاری،طراحی و استقرار سیستم های مورد نیاز،سایر هزینه های کارشناسی

در ارتباط با فعالیت موسسه و حق الزحمه بازرس قانونی.

(تبصره 2 ماده 148 ق.م.م )هزینه حقوق و مزایای مدیران و صاحبان سرمایه اشخاص حقوقی در صورتی که دارای شغل موظف باشند جزو هزینه های قابل قبول محسوب می شود.

هزینه های تاسیس از قبیل مخارج ثبت موسسه،حق مشاوره و نظایر آن و    هزینه های زاید بر درآمد "دوره قبل از بهره برداری و دوره بهره برداری آزمایشی"جز در مواردی که ضمن جدول مقرر در ماده 151 ق.م.م تصریح خواهد شد،طی 10 سال از

تاریخ بهره برداری مستهلک می گردد.

هزینه های نرم افزاری(در صورتیکه متعارف باشد)حداکثر تا 5 سال قابل استهلاک است.اگر در سال اول کلا" هزینه شود نیز قابل قبول است.

داراییهای ثابت استهلاک پذیری که برای بازسازی،جایگزینی خطوط تولید یا توسعه و تکمیل خریداری گردیده است را می توان با 2 برابر نرخ یا نصف مدت،مستهلک نمود.

هزینه استهلاک ناشی از تجدید ارزیابی داراییهای ثابت جزو هزینه های قابل قبول نیست.

در صورتیکه نرخ و روش استهلاک داراییهای ثابت مودی با نرخ و روش داراییهای مذکور طبق جداول استهلاک ماده 151 ق.م.م تفاوت داشته باشد:

۱-۱۳- اگر استهلاک اضافی شناسایی شود،مازاد قابل قبول نیست.

۲-۱۳-اگر استهلاک کمتری شناسایی شود،قابل پذیرش است.

هزینه استهلاک داراییهای اجاره سرمایه ای در صورتی که مطابق استانداردهای حسابداری شناسایی شود،جزو هزینه های قابل قبول است.

سایر هزینه های غیر قابل قبول:

۱-۱۵- پاداش اعضای هیات مدیره

۲-۱۵- کاهش ارزش داراییها(سرمایه گذاریها و موجودی کالا)

۳-۱۵- هزینه های مرتبط به دارایی که مالکیت آن متعلق به واحد رسیدگی نیست.

۴-۱۵- عوارض و مالیات بر ارزش افزوده مخارج مرتبط با درآمدهای غیر معاف.

۵-۱۵- هزینه مرخصی(در صورتی که پرداخت نشده باشد).

هزینه های غیر واقعی:

طبق بند 2 بخشنامه شماره 17940 مورخ 12/10/1384 سازمان امور مالیاتی کشور،هزینه های غیر واقعی،هزینه هایی هستند که در دفاتر قانونی ثبت شده و ممکن است متکی به مدارکی نیز باشند اما ماموران مالیاتی پس از تحقیقات لازم و یا دسترسی به قرائن

و مدارک قابل اعتماد احراز نمایند که هزینه موصوف صوری بوده یا تحقق نیافته و یا مدارک مربوط به آنها نیز غیر واقعی و مجازی بوده است.اینگونه هزینه ها مشمول 40% مالیات متعلق که غیر قابل بخشش نیز است،می باشند.همچنین جزو موارد رد دفاتر

قانونی( بند 16 ماده 20 آیین نامه تحریر دفتر) نیز است.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

استهلاک چیست؟

در حسابداری سرشکن کردن و تخصیص دادن بهای تمام شده دارایی ثابت را به طریقی معقول و منظم به دوره های استفاده از آن را استهلاک گویند.

علل استهلاک را به صورت کلی می توان به صورت زیر شناسایی کرد.

1- فرسودگی ناشی از استفاده از دارایی

2- گذشت زمان

3- پوسیدگی و زنگ زدگی

4- عدم کفایت

5-  نابابی که تعویض زودرس را نیز شامل می شود.

استهلاک در حسابداری

باید بدانید که حسابداری؛ استهلاک دارایی ثابت را به عنوان یک هزینه شناسایی می کند و در زمان برآورد هزینه استهلاک حساب هزینه استهلاک را بدهکار و حساب استهلاک انباشته را بستانکار می کند.
یعنی:

هزینه استهلاک               ××

                  استهلاک انباشته              ××

بابت ثبت و محاسبه هزینه استهلاک             

توجه داشته باشید که برای برآورد هزینه استهلاک روش های خاصی موجود می باشد که در ادامه توضیح داده خواهند شد.

دقت کنید در پایان هر دوره مالی هزینه استهلاک دارایی ثابت محاسبه شده و با محاسبه هزینه استهلاک دارایی ثابت ثبت فوق الذکر در حساب ها صورت می پذیرد؛ که در نتیجه حساب هزینه استهلاک به حساب سود و زیان بسته خواهد شد.

اما حساب استهلاک انباشته یک حساب ترازنامه ایست که ماهیت بستانکار دارد و در ترازنامه به صورت یک رقم منفی در زیر حساب دارایی های ثابت نشان داده می شود و از بهای تمام شده دارایی های ثابت کم می شود که اصطلاحا به حساب استهلاک انباشته

یک حساب دارایی کاه نیز گفته می شود.

باید بدانیم زمانی که صحبت از ارزش دفتری دارایی ثابت است مبلغ بهای تمام شده دارایی ثابت پس از کسر استهلاک انباشته آن دارایی در حساب ها می باشد.

استهلاک انباشته - قیمت تمام شده دارایی ثابت = ارزش دفتری دارایی ثابت

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

۷ اشتباه رایج میان علاقه‌مندان به سخت افزار و فناوری که می‌توانید مرتکب آن نشوید!

طبیعی است هیچ کس نمی‌تواند در هر زمینه متخصص باشد، از این رو هنگامی که به مباحث تخصصی چون سخت افزار می‌رسیم؛ اشتباهات شایع است. با این حال این اشتباهات صرفاً به افراد غیر متخصص محدود نمی‌شود و گاهی حتی در مجله‌ها و نشریه‌های تخصصی کامپیوتر و فناوری هم به چشم می‌خورند. در نوشتار پیش رو به ۷ مورد از این اشتباهات می‌پردازیم.

تراشه (چیپ)، چیپ ست، پردازنده (پردازشگر-CPU)، پردازنده گرافیکی (پردازشگر گرافیکی-GPU)، کنترلر (Controller-ECU-MCU)، SoC، معماری، ریزمعماری، فناوری ساخت، لیتوگرافی؛ اگر فکر می‌کنید حداقل دو مورد از این‌ها یک معنی واحد را می‌دهد، باید بگویم تنها شما اشتباه نمی‌کنید. حتی گاهی آنهایی هم که خود را مترجم یا حتی متخصص می‌خوانند در تفکیک این‌ها دچار اشتباه می‌شوند.

برخلاف باور عامه، واژه‌های فوق به هیچ عنوان مترادف یا هم معنی نیستند و هر یک معنا و مفهوم مختص به خود را دارد.
به هر چیزی نگویید تراشه (چیپ)!

اگر کامپیوتر خود را نزد یک کارشناس سخت افزار یا حتی الکترونیک ببرید و بگویید “تراشه-چیپ”، به شما قول می‌دهیم هیچ ایده‌ای از قطعه مورد نظر شما نخواهد داشت. “تراشه” یا “چیپ” (chip یا microchip)؛ مجموعه‌ای از مدارهای الکترونیکی بر روی یک قطعه نیمه هادی (معمولاً از جنس سیلیکون) است. یک تراشه می‌تواند صرفاً یک قطعه الکترونیکی ساده با هیچ گونه کارکرد مستقلی باشد، بنابراین هنگامی که به هر چیزی می‌گوید تراشه، دچار اشتباه شده‌اید و تراشه به هیچ قطعه مشخصی اشاره ندارد. حافظه، رگلاتور ولتاژ، حسگر، کنترلر و پردازنده؛ تنها نمونه هایی از نواع تراشه ها هستند.

چیپ ست همان چیپ نیست!

دومین اشتباه رایج به ویژه در بین علاقه‌مندان به گوشی‌های موبایل در تفکیک چیپ از چیپ ست رخ می‌دهد. تعریف چیپ ست مجموعه‌ای از چیپ ها است و یک تراشه به تنهایی یک چیپ ست نیست! در حقیقت به بیش از یک چیپ که در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و به یکدیگر وابسته هستند چیپ ست گفته می‌شود. علت این نام گذاری وابسته بودن آنها به یک دیگر است. معمولاً چیپ ست ها نقش میزبانی از یک تراشه دیگر چون پردازنده را بر عهده دارند.

چیپ ست توسط اینتل به دنیای سخت افزار وارد شد و به وجود یک جفت چیپ بر روی سطح مادربرد اشاره داشت که پیش‌تر به عنوان چیپ یا پل شمالی و جنوبی شناخته می‌شدند. اما حالا اینتل چیپ ست شمالی را به درون خود CPU (پردازنده) منتقل کرده و دیگر خبری از دو چیپ در سطح مادربرد نیست، با این حال از آنجایی که هنوز هم ساختار متشکل از دو چیپ را حفظ کرده، به تراشه‌هایی چون Z170، Z270، H110، X99 و امثال آن چیپ ست گفته می‌شود.

طبق آنچه که گفته شد، شما نمی‌توانید چیپ اصلی یک گوشی موبایل را چیپ ست بخوانید (برای نمونه Snapdragon 835 یا Apple A11 Bionic) یا به GeForce GTX 1070 بگویید چیپ ست؛ هیچ یک از این‌ها چیپ ست نیستند و هر یک تعریف مخصوص خود دارند.

معماری همان فناوری ساخت نیست!

اگر شما هم تا حالا بارها عبارت‌هایی چون “معماری ۱۴ نانومتری” را خوانده اید، در اشتباه بودن آن شک نکنید. آنچه که به عنوان “۱۴” یا “۲۲” نانومتری و امثال آن خوانده می‌شود؛ فناوری ساخت تراشه است و هیچ ارتباطی با معماری ندارد.

معماری با ریزمعماری فرق دارد!

برخلاف آنچه که اغلب بکار می‌رود، هیچ یک از Pascal ،Kaby Lake و امثال آنها، معماری (Architecture) نیستند و ریزمعماری (Microarchitecture) محسوب می‌شوند. Kaby Lake یک ریزمعماری پردازنده مرکزی و Pascal یک ریزمعماری پردازنده گرافیکی است.

معماری همان طراحی پایه پردازنده‌ها بوده و بین آنها مشترک است، برای نمونه هر دو پردازنده‌های دسکتاپ امروزی اینتل و AMD که آنها را می‌شناسیم معماری مشترکی دارند اما در ریز معماری متفاوت هستند.

معماری معمولاً قابل دیدن است، (برای مثال همه اتومبیل‌های امروزی ۴ چرخ دارند) اما ریزمعماری می‌تواند متفاوت باشد.

SoC همان پردازنده نیست!

اشتباه رایج دیگری که به شدت بین علاقه‌مندان به موبایل شایع است، اسم بردن از SoC هایی چون Snapdragon 835 یا Apple A11 Bionic به عنوان پردازنده یا حتی چیپ ست است. SoC ها چیزی فراتر از یک پردازنده هستند و اجزای متعددی از جمله خود پردازنده را درون خود جای داده‌اند، به عبارتی دیگر؛ SoCها مجموعه‌ای از مدارهای مجتمع (چون پردازنده، پردازنده گرافیکی، کنترلر حافظه و امثال آنها) هستند که همگی درون یک پکیج واحد گنجانده شده‌اند. در حالت معمول هر یک از موارد یاد شده خود یک تراشه مجزا است اما در SoC ها همه مدارهای مجتمع کنار هم قرار گرفته‌اند و یک تراشه بزرگ‌تر را تشکیل می‌دهند.

با اینکه SoC همان چیپ ست نیست، اما می‌تواند چیپ ست را هم در خود جای دهد، به همین دلیل در برخی لپ تاپ‌ها تنها یک تراشه بزرگ یافت می‌شود.

کنترلر همان پردازنده نیست!

وظیفه پردازنده صرفاً واکشی اطلاعات از حافظه رم و اعمال عملیات بر روی آنها است، اما کنترلر یک تراشه پیچیده‌تر با برخورداری اجزای متعدد از جمله پردازنده، حافظه ذخیره سازی، حافظه رم و امثال آنها است. بنابراین کنترلر یک پردازنده نیست.

لیتوگرافی همان معماری نیست!

لیتوگرافی یا چاپ به کمک نور، به روشی برای چاپ طرح تراشه‌ها گفته می‌شود که بعدتر طرح چاپ شده طی فرایندهای شیمیایی به وسیله فلزات و نیمه هادی‌ها ساخته می شود. بنابراین لیتوگرافی هیچ ارتباطی مستقیمی با معماری و ریزمعماری ندارد. لیتوگرافی صرفاً تکنیک تاباندن نور برای چاپ طراحی مورد نظر است.

اما آنچه که همراه با یک عدد چون”۱۴ نانومتری” خوانده می‌شود، فناوری ساخت است. عدد ذکر شده پیش از “نانومتر”، بیانگر نصف فاصله سلول‌های حافظه یا ترانزیستورهای تراشه است.

این‌ها صرفاً تعدادی از اشتباه‌های رایج میان علاقه‌مندان به سخت افزار و فناوری بودند که به آنها پرداختیم.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

هر آنچه که باید برای کار کردن با تلگرام ایکس بدانید!

همان‌طور که می‌دانید، اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام آن‌قدر نسبت به رقبای داخلی و خارجی خود پیشرفته‌ و کاربردی‌تر است که به‌سختی می‌توان برنامه‌ای را یافت که توانایی مقابله با آن را داشته باشد. شاید همین مسئله توسعه‌دهندگان تلگرام را به این

فکر فرو برد تا نسخه دیگری از این اپلیکیشن را با نام تلگرام ایکس برای رقابت با ورژن اصلی و با هدف دربرگرفتن طیف بیشتری از کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

به جرات می‌توان گفت تا پیش از انتشار رسمی تلگرام ایکس به‌راحتی نمی‌توانستیم درباره نقاط ضعف ورژن اصلی برنامه صحبت کنیم چراکه همه‌چیز کامل و بدون نقص به‌ نظر می‌رسید. اما با عرضه اپلیکیشن یاد شده و افزودن قابلیت‌های جذاب و

تنظیمات ریزنقش بازهم موجب گشت تا توسعه‌دهندگان این پیام‌‌رسان را تحسین کنیم و بدانیم تلگرام هنوز هم در مسیری بی‌پایان برای پیشرفت قرار دارد. در این مقاله با آی‌تی‌رسان همراه شوید تا هرآنچه را که نیاز است برای استفاده کردن از تلگرام

ایکس بدانید، باهم بررسی نماییم.

در ابتدای کار همه‌چیز کاملا مشابه با ورژن اصلی طراحی شده و با پشت سر گذاشتن شعارهای تلگرام مانند: ایمن و سریع بودن و… وارد صفحه‌ای برای ساخت یا وارد شدن به اکانت خود خواهید شد که با وارد نمودن شماره سیم‌کارت خود و احراز

هویت، مستقیما به صفحه اصلی هدایت می‌شوید.
 برخلاف تلگرام در این اپلیکیشن دو تب اصلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. توسعه‌دهندگان برای راحتی بیشتر کاربران تب تماس‌ها (CALLS) را در صفحه اول تلگرام ایکس قرار داده‌اند و با سوایپ کردن می‌توانید به‌سرعت با فرد دل‌خواهتان

تماس بگیرید.

اما در منوی چت‌ها با یک تغییر مهم و بسیار کاربردی مواجه شدیم و آن‌ هم نمایش تمام محتوای چت بدون باز کردن صفحه گفت‌وگو است. برای این‌کار باید گفت‌و‌گوی مورد نظر (یا حتی کانال) را برای مدت بیشتری لمس کنید با انجام این‌کار محتوای

موجود به شکل یک پنجره مجزا و بدون متوجه شدن طرف مقابل باز خواهد ولی علاوه‌بر خواندن پیام امکانات دیگری هم در این قسمت در اختیارتان گذاشته می‌شود. می‌توانید به‌راحتی صفحه چت یا کانال را بالا و پایین برده، آن را پین یا حذف کرده یا

روی حالت بی‌صدا قرار دهید.

هنگامی‌که با تلگرام ایکس با فردی شروع به چت کردن می‌کنید، شکلک‌های ایموجی در این برنامه برخلاف مدل اصلی به‌صورت لیست‌گونه نمایش داده می‌شود و همچنین قادر هستید، موارد به اشتراک گذاشته شده را به‌طور تفکیک شده به صدا، رسانه

تصویری، فایل و لینک در تب‌های جداگانه مشاهده نمایید. این موضوع در بخش “Saved Message” و کانالها نیز رعایت شده و مشاهده فایل‌های به اشتراک گذاشته شده را آسان‌تر ساخته است.

نکته بعدی نبود نوار پایینی برای بی‌صدا کردن کانال‌ها و نبود قاب دور تصاویر است که باعث می‌گردد تجربه کاربری بهبود یافته و فضای بیشتری برای نمایش محتوا وجود داشته باشد که البته برای بهره‌مندی از قابلیت بی‌صدا کردن باید از طریق

گزینه سه نقطه موجود در بالا و سمت راست نمایشگر اقدام نمایید.

با باز نمودن منوی کناری برنامه علاوه‌بر گزینه‌های رایج دو ویژگی جدید در این بخش قرار گرفته که یکی روشن و خاموش نمودن حالت شب و دیگری حذف حباب دور پیام‌هاست. با حذف حباب دور پیام‌ها، چت‌ها بدون هیچ قاب اضافی و به‌صورت

یکپارچه نمایش داده‌ می‌شوند که اندکی گیج‌کننده است.

با انتخاب گزینه “Settings” در منوی کناری و ورود به بخش “Data and Storage” می‌توانید به‌راحتی نحوه دانلود شدن خودکار فایل‌های مختلف در کانال‌ها و چت‌ها را مدیریت و برای هر بخش محدودیت دل‌خواه‌تان را اعمال نمایید. گزینه جدید

موجود در این بخش قابلیت “Data Saver” بوده که با فعال‌سازی آن تلگرام ایکس از دانلود خودکار همه فایل‌ها جلوگیری نموده و مصرف اینترنت را به‌طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

گزینه بعدی “Themes and Mods” نام گرفته که این قسمت به کاربر اجازه می‌دهد سایز نوشته‌هایی را که در این برنامه نمایش داده می‌شوند به اندازه مورد نظر تغییر دهد. کمی پایین‌تر امکان فعال‌سازی حالت تیره برای شب و حالت روشن برای

استفاده در روز قرار گرفته که البته یک گزینه کاربردی به نام “Auto Night Mode” وجود دارد که با استفاده از سنسور روشنایی نمایشگر اسمارت‌فون به شکل اتوماتیک روشنایی و میزان تیره شدن تم برنامه را کنترل و حالت شب را در محیط‌های

تاریک فعال می‌کند.

در بخش “Modification” گزینه‌ای به نام “Advanced” وجود دارد که امکانات جالبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. در بخش “Swipe Action” می‌توانید ژست‌های حرکتی موجود را فعال نمایید تا با سوایپ به سمت چپ به یک پیام پاسخ داده یا با

سوایپ به سمت راست پست مورد نظرتان را به اشتراک بگذارید.

از دیگر گزینه‌های موجود در این قسمت می‌توان به گزینه ارسال پیام با دکمه اینتر، بسته شدن اتوماتیک کیبورد هنگام اسکرول در صفحه و نمایش گزینه فوروارد پیام و برگزیدن حالت نشانه‌گذاری اشاره کرد که به توضیح مورد آخر بسنده می‌کنیم. در

واقع غیرفعال ساختن این گزینه موجب می‌گردد تا تلگرام ایکس شما بین متن‌های ساده، بولد شده، کج و لینک‌ها هیچ تفاوتی قائل نشده و همه آنها را به شکل یکسان نشان دهد.

از آنجایی که ممکن است کیفیت دوربین سلفی گوشی کاربران چندان مناسب نباشد و هربار مجبور شوید به دوربین پشت گوشی برای ضبط ویدیو پناه ببرید، در این بخش گزینه‌ای با عنوان استفاده پیش‌فرض از دوربین اصلی وجود دارد که درصورت

لزوم می‌توانید آن را فعال نمایید. همچنین می‌توانید میزان کیفیت ویدیوهای دایره مانندی را که برای دیگران می‌فرستید به کیفیت HQ تغییر داده، پیش از برقراری تماس با هر شخص یک منوی تایید بگذارید یا ویبره موجود هنگام پیش‌نمایش چت‌ها با

لمس طولانی را قطع کنید.

باید افزود که در منوی کشویی گزینه دیگری به نام استیکرها (Stickers) نیز تعبیه گشته که از طریق آن به استیکرهای محبوب در روزهای اخیر، استیکرهای نصب گشته، موارد آرشیو شده و ماسک‌ها دسترسی خواهید داشت.

بقیه موارد موجود در تلگرام ایکس مشابه نسخه اصلی بوده ولی گفتنی است که انیمیشن‌ها و آیکون‌های متریال استفاده شده در این برنامه تا حد بسیار زیادی روان‌تر و زیباتر طراحی شده‌اند که با نصب آن بدون شک از تغییرات موجود شگفت‌زده خواهید

شد. موضوع بعدی سرعت بسیار بالای این اپلیکیشن بوده که مطمئنا شما را هنگام دانلود و برقراری ارتباط متعجب می‌کند و همچنین این نرم‌افزار تعداد دقیق اعضای کانال‌ها و گروه‌ها را برای کاربر به نمایش می‌گذارد.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

پرسش :
وامی به مبلغ 40/000/000گرفتیم 45/000/000درطی 14ماه باید بپردازیم
نحوه ثبت اولیه آن +ثبت پرداخت آن
سودسالهای آتی چیه ؟چگونه ثبت آن دراین مثال

 پاسخ :

ثبت اولیه که به شرح زیر است :

بانک                      40.000.000
بهره سنوات آتی       5.000.000
           تسهیلات دریافتی   45.000.000

زمان پرداخت اقساط هم ثبت زیر نوشته می شود :

تسهیلات دریافتی   3.214.286
هزینه بهره                 357.143
           بانک                       3.214.286
           بهره سنوات آتی          357.143

نکته :

1- در هنگام پرداخت اقساط ، برای 12 ماه مبلغ هزینه بهره و بهره سنوات آتی را به مبلغ فوق و دو ماه دیگر را به مبلغ 357.142 ریال ثبت بزنید .
2- در هنگام پرداخت اقساط ، برای 13 ماه مبلغ تسهیلات دریافتنی و بانک را به مبلغ فوق و یک ماه دیگر را به مبلغ 3.214282 ریال ثبت بزنید .

موارد تذكر یک و دو فوق برای رند شدن اعداد بود و اختیاری است ، شما می توانید اعداد فوق را اعشاری نیز حساب کنید اما با توجه به سررسید باز هم مبلغ اعداد فوق در آخرین قسط با بقیه تفاوت خواهد داشت .

سود سالهای آتی یا همان بهره سنوات آتی ، سود وام دریافتی می باشد که در این مثال 5.000.000 ریال است .

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

فهرست پرداخت قراردادها برای ارسال چه اطلاعاتی است:

الف) فهرست پرداخت قرارداد فقط در خصوص مواردی که پرداخت بابت قراردادی انجام می شود که برای هر فصل برای پرداخت های صورت گرفته بابت قراردادها تکمیل و ارسال می گردد.

به عنوان مثال: قراردادهائی که دارای کارفرما و پیمانکار/ مشاور می باشند، می بایست فقط کارفرما فرم قرارداد را پر نموده و در قسمت “مبلغ کل قرارداد” مبلغ اصلی قرارداد را ذکر نماید و در قسمت “پرداخت” هر گونه پرداخت از مبلغ مذکور را

درج نماید و نیازی به درج مجدد اطلاعات در قسمت خرید نمی باشد و پیمانکار/ مشاور می باید در قسمت فروش مبلغ دریافتی را عنوان نمایند.

ب) اشخاصی که دریافت کننده مبلغ قرارداد هستند می باید قسمت فروش را تکمیل نموده و در قسمت شرح کالا شرح خدمت یا قرارداد را عنوان نمایند.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

هزینه ها

به حسابی هزینه گفته میشود موقت و دارای ماهیت بدهکار ، که مخارج مصرفی در آن ثبت میگردد و این حساب را میتوان به چند گروه تقسیم کرد:

انواع هزینه ها:

1-هزینه های مالی و اداری یا تشکیلاتی اداری

2- هزینه های توریع و فروش

3- هزینه های مالی

4- هزینه های استهلاک اموال

الف - تعدادی از هزینه های اداری و عمومی ( تشکیلاتی):

هزینه آب و برق و گاز

هزینه پست و تلفن و تلگراف

هزینه ایاب و ذهاب و پیک

هزینه آبدارخانه و پذیرایی

هزینه ملزومات مصرفی و نوشت افزار

هزینه حقوق و مزایای کارکنان

ب – تعدادی از هزینه های توزیع و فروش :

هزینه حمل و نقل

هزینه انبار داری

هزینه پورسانت و بازار یابی

هزینه بسته بندی

هزینه آگهی و تبلیغات

ج - تعدادی از هزینه های مالی  :

هزینه حسابداری و حسابرسی

هزینه بهره های بانکی و غیره

هزینه کارمزدهای بانکی

هزینه جرائم بانکی و غیر بانکی

هزینه مشاوره های مالی

د - تعدادی از هزینه های استهلاک اموال :  

هزینه استهلاک اثاثه و منصوبات

هزینه استهلاک وسایط نقلیه

هزینه استهلاک ماشین آلات ( ابزارآلات)

هزینه استهلاک ساختمان

 قابل ذکر است در شرکت های تولیدی و صنعتی هزینه های ذیل اضافه میگردد :

الف – هزینه مستقیم تولید

ب – هزینه سربار تولید

هزینه ها معمولا به دو صورت انجام میشود  :

  نقدی
و

 غیر نقدی

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

سود یا زیان انباشته

همانطور که از نام آن مشخص است، برابر است با مجموع سودهای خالص شرکت ها در دوره های قبل منهای سودهای تقسیم شده در مجامع عمومی عادی(تقسیم سود). به این معنی که سود انباشته پایان سال ۱۳۹۵ در ترازنامه برابر است با سود

انباشته پایان سال ۱۳۹۴، بعلاوه سود خالص طی دوره ۱۳۹۵ منهای سود تقسیم شده در مجمع سال مالی ۱۳۹۴٫

ارزش دفتری در ترازنامه

اعدادی که در ترازنامه می بینید به ارزش دفتری ثبت شده اند. به این معنی که فرضاً اگر شرکت زمینی را در سال ۱۳۶۵ به قیمت ۱۰ میلیون تومان خریداری کرده باشد، این زمین در ترازنامه سال ۱۳۹۵ هم به ارزش ۱۰ میلیون تومان نشان داده می

شود(ارزش تاریخی). به همین دلیل یکی از ایرادات ترازنامه این است که تورم در اعداد آن تأثیرگذار نیست و مبلغ دارایی ها به روز نیستند.

 مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

این موارد را در معاملات فصلی  ثبت نکنید:

۱- خرید و فروش اوراق بهادار موضوع ماده ۲۴ قانون بازار اوراق بهادار، سهام و سهم الشرکه

۲- خرید و فروش حق تقدم سهام یا سهم الشرکه
 
۳- سود و کارمزد بانک‌هاو موسسات اعتباری غیر بانکی

۴- دریافت و پرداخت حق عضویت اعضا مجامع حرفه ای، احزاب و انجمن ها و تشکل های غیردولتی که دارای مجوز از مراجع ذیربط می‌باشند

۵- دریافت و پرداخت‌هایی که به موجب قانون ومصوبات هیات محترم وزیران توسط دستگاه اجرایی به تشکل های قانونی، نهادهای عمومی غیر دولتی، مجامع حرفه‌ای، انجمن های صنفی، اتحادیه‌ها، احزاب، اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می‌شود

۶- دریافت و پرداخت‌هایی که به موجب قانون و مصوبات هیات محترم وزیران توسط تشکل‌های قانونی، نهادی‌های عمومی غیر دولتی، مجامع حرفه‌ای، انجمن‌های صنفی، اتحادیه ها، احزاب، اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می‌شود

۷- کمک‌ها، جوائز و هدایای بلاعوض

۸- مبالغی که تحت عناوین جریمه یا خسارت، انواع عوارض و مالیات ( به استثناء مالیات و عوارض قانون مالیات برارزش افزوده ) حق ثبت، حق تمبر، حقوق گمرکی و موارد مشابه به دستگاه‌های اجرایی پرداخت میشود

۹- مال الاجاره های املاک موضوع ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم

۱۰- براساس دستورالعمل‌های مذکور بنگاه‌های املاک و دفاتر اسناد رسمی ملزم به ارسال فهرست ثمن معاملات تنظیم شده نبوده و صرفا بابت حق‌الزحمه دریافتی و هزینه‌های مرتبط مشمول تکالیف مقرر دردستورالعمل های ماده ۱۶۹ مکرر می‌باشد

۱۱- حقوق و دستمزد پرداختی موضوع فصل سوم از باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم

۱۲- وجوه پرداختی بابت حق نگهداری (شارژ) ساختمان و آبونمان های پرداختی

۱۳- معاملات نقل و انتقال املاک موضوع ماده ۵۹ قانون مالیات‌های مستقیم برای متعاملین

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

چگونه به استوری‌های قدیمی خود در اینستاگرام دسترسی داشته باشیم؟

همان‌طور که می‌دانید توسط اینستاگرام می‌توانید پست‌هایی را به‌صورت عکس یا ویدیو تحت عنوان استوری قرار دهید. استوری‌های اینستاگرام برای مدت ۲۴ ساعت باقی‌ می‌مانند و توسط قابلیت هایلایت که پیش‌تر توضیح‌ داده‌ بودیم، امکان ماندگاری

بیشترشان هم وجود دارد.

اما گاهی اوقات شما می‌خواهید به استوری‌هایی که روزهای قبل در اینستاگرام قرار داده‌اید و حال بعد از گذشت یک روز ناپدید شده‌اند، دسترسی پیدا کنید. تا پیش از آپدیت جدید اینستاگرام، کاربر هیچ‌گونه دسترسی به استوری گذشته خود نداشت و تنها

اقدامی که می‌توانست در این زمینه انجام دهد، ذخیره کردن آن بر روی حافظه دستگاه بود.

اما در جدیدترین نسخه اینستاگرام بخش خاصی باعنوان Stories Archive وجود داشته که محل قرارگیری استوری‌ها بعد از گذشت همان مدت زمان ۲۴ ساعت است. در واقع در این بخش می‌توانید تمامی استوری‌هایی را که قبلا (بعد از آپدیت جدید)

قرار داده‌اید، مشاهده کنید، بار دیگر به‌عنوان استوری به‌اشتراک بگذارید، به استوری‌ های‌لایت اضافه کنید و یا کلا آن را حذف نمایید.

برای دسترسی به استوری‌های آرشیو شده در اینستاکرام مراحل زیر را به‌ترتیب طی کنید:

    اینستاگرام را باز کرده و وارد پروفایل شخصی خود شوید.
    در بخش بالایی رابط بر روی آیکون فلش دایره‌ای کلیک کنید.

    در صفحه جدید می‌توانید تمامی استوری‌های آرشیو‌ شده‌تان را ببینید و در صورت نیاز هرکدام را که می‌خواهید بار دیگر پست، حذف و یا های‌لایت کنید.

دقت کنید برای این که استوری شما بعد از گذشت یک روز در این بخش
قابل دسترس باشد، باید در ابتدا از بخش تنظیمات، تیک گزینه Save to Arhive را بزنید. البته این گزینه به‌صورت پیش‌فرض فعال است.

در واقع استوری‌هایی که با روشن بودن این ویژگی پست‌ می‌شوند، بعدها در بخش آرشیو شده‌ها در دسترس خواهند بود. بر خلاف بخش های‌لایت، استوری‌های آرشیو شده، تنها توسط صاحب حساب کاربری قابل دسترس هستند. علاوه بر این‌ها شما

می‌توانید استوری‌های های‌لایت شده‌ هم به استوری‌های آرشیو شده اضافه کنید.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane


 ترفندی برای فهمیدن مشخصات قطعات داخلی سیستم (از طریق خط فرمان)

شاید شما هم دوست داشته باشید بدانید که در سیستم شما چه میگذرد و چه قطعاتی درون کیس کامپیوتر شما قرار دارند.

مثلا CPU سیستم شما از چه نوعی است؟ میزان Ram و حافظه کارت گرافیک تان چقدر است؟

نرم افزارهایی وجود دارند که میتوانند مشخصات دقیق قطعات سیستم را به شما بدهند. ولی ما میخواهیم بدون هیچ گونه نرم افزار خاص و فقط از طریق ویندوز این اطلاعات را به دست بیاوریم.

از منوی استارت وارد Run شده و عبارت wmic را تایپ کنید.

حالا یک صفحه مشکی باز میشود. چند لحظه صبر کنید تا خط فرمان به صورت زیر درآید:

wmic:root\cli>

 برای فهمیدن مشخصات مادربرد کامپیوتر، عبارت Baseboard را تایپ کنید و Enter را بزنید. مشخصات مادربرد کامپیوتر شما و تمامی جزئیات آن به نمایش در می آید.

برای فهمیدن این که پردازنده سیستم شما چیست، عبارت CPU را تایپ کنید و Enter را بزنید تا مشخصات آن را ببینید.

برای اینکه لیست کل فرمان های این محیط را مشاهده کنید، عبارت ?/ را تایپ کنید و Enter را بزنید.

لیست تمامی دستورات برای شما نمایان میشود و شما میتوانید با تایپ هر کدام، نتیجه آن فرمان را ببینید.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

بررسی نرم‌افزار iMyFone D-Port Pro: از اپل خود بر روی کامپیوتر بکاپ بگیر!

ممکن است برای‌تان پیش آمده باشد که نیازی جدی داشته باشید که از گوشی یا تبلت خود بکاپ تهیه کنید، اپلیکیشن‌های زیادی برای این کار وجود دارد اما یکی از بهترین‌ها در این زمینه نرم‌افزار iMyFone D-Port Pro بوده که مختص بکاپ گیری

از سیستم‌عامل آی‌اواس است. شما می‌توانید از این اپلیکیشن برای آی‌فون، آی‌پد و آی‌پاد خود استفاده کنید که البته طبق اعلام سایت رسمی، این برنامه با آی‌او‌اس ۱۱ و گوشی‌های آی‌فون X، آی‌فون ۸ و ۸ پلاس به طور کامل سازگار است.

این اپلیکیشن در نسخه‌های ۷، ۸ و ۱۰ ویندوز قابل نصب است که می‌توانید آن را از این لینک دانلود و نصب کنید.

این نرم‌افزار سه آپشن مهم را پیش‌روی شما می‌گذارد. مهم‌ترین آن‌ها بکاپ‌گیری از دیوایس شماست، مورد دیگر استخراج اطلاعات از بکاپ و گزینه آخر بازگرداندن (ریستور) اطلاعات به گوشی که هر کدام از این موارد دارای گزینه‌های متعددی

هستند که برخی از ویژگی‌های نرم‌افزار کاملا رایگان است ولی برای استفاده از برخی دیگر نیازمند ثبت نام و پرداخت هستید.
ویژگی‌های کاملا رایگان نرم‌افزار

    بکاپ گیری کامل از داده‌ها و تنظیمات گوشی
    بکاپ گیری از اس‌ام‌اس‌ها و اپلیکیشن‌های واتس‌اپ و وی‌چت
    ریستور داده‌ها به‌صورت کامل به گوشی

ویژگی‌های پولی نرم‌افزار

    استخراج اطلاعات از بکاپ‌های تهیه شده
    ریستور داده‌ها به‌صورت انتخابی (نه بطور کامل)
    ذخیره‌ داده‌ها به‌صورت انتخابی

ابتدا اپلیکیشن را نصب و اجرا کنید.

در صورتی که تمایل به خرید برنامه دارید، می‌توانید بروی buy now کلیک کنید و اپلیکیشن را با تمام ویژگی‌های فعالش داشته باشید، در غیر این‌صورت می‌توانید بروی free trail کلیک کنید و از اپلیکیشن به‌صورت رایگان اما نه با تمام امکاناتش

استفاده کنید.

در مجموع کار با این اپلیکیشن دشوار نیست و کاربران عادی نیز می‌توانند از آن به سادگی استفاده کنند؛

قسمت ۱: در این بخش شما می‌توانید به طور انتخابی یا به صورت کامل از داده‌های گوشی خود بکاپ تهیه و یا آن‌ها را ذخیره کنید.

قسمت ۲: در این قسمت شما می‌توانید داده‌ها را از بکاپ‌هایی که تهیه کرده‌اید، استخراج کنید.

قسمت ۳: پس از دریافت بکاپ از اطلاعات با استفاده از این بخش می‌توانید بکاپ‌ها را به گوشی بازگردانید.

آموزش قسمت اول برنامه: تهیه پشتیبان و ذخیره داده‌های مختلف

قسمت اول این برنامه یعنی Back Up & Export from Device دو عملکرد مختلف را برای‌تان انجام ‌می‌دهد: ممکن است در لغت هر دوی این عملکرد‌ها معنای مشابهی داشته باشند اما در عمل برای این اپلیکیشن کار تقریبا متفاوتی انجام می‌دهند. با

استفاده از عبارت backup شما می‌توانید از تمام اطلاعات به‌ صورت یکجا در کامپیوترتان پشتیبان‌گیری کنید و با export به طور انتخابی از بین بیست نوع داده، داده‌هایی را انتخاب و آنها را ذخیره کنید.

قبل از شروع بکاپ‌گیری یا ذخیره اطلاعات، گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. برای شروع عملیات ذخیره سازی مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. گزینه‌ Back Up & Export from Device را از پنل سمت چپ برنامه انتخاب، سپس بروی Export Data کلیک کنید.

۲. در صفحه‌ی بعد نیاز دارید که نوع داده‌هایی که می‌خواهید را انتخاب، سپس بروی next کلیک کنید تا برنامه شروع به اسکن دستگاه شما کند.

۳. پس از پایان مراحل اسکن می‌توانید داده‌های گوشی را با جزییات در برنامه مشاهده کنید که به شما اجازه می‌دهد تنها داده‌هایی را که به آنها نیاز دارید، انتخاب نمایید؛ سپس بروی export کلیک کنید تا برنامه آن‌ها را در کامپیوتر شما ذخیره کند.

به طور مشابه شما می‌توانید در بخش Back Up & Export from Device با انتخاب گزینه Make a Full Backup به طور کامل از گوشی خود بکاپ تهیه کنید و یا با انتخاب Back Up Messages از اس‌ام‌اس‌های خود پشتیبان بگیرید، همین‌طور

توسط گزینه Back Up WeChat قادر خواهید بود از اپلیکیشن وی‌چت خود پشتیبان‌ تهیه کرده و در نهایت با استفاده از گزینه Back Up WhatsApp این توانایی را خواهید داشت که از اطلاعات و داده‌های اپلیکیشن واتساپ پشتیبان تهیه کنید.

آموزش قسمت دوم برنامه: استخراج اطلاعات از بکاپ‌های تهیه شده

ویژگی Extract Data from Backup که در این اپلیکیشن تعبیه شده است به شما کمک می‌کند اطلاعات بکاپ‌هایی که توسط سه برنامه‌ iCloud ،iTunes و iMyFone D-Port Pro تهیه شده‌اند، استخراج کنید.

۱. پس از انتخاب عبارت Extract Data from Backup در پنل سمت چپ برنامه لیستی از بکاپ‌های تهیه شده را خواهید دید، یکی از بکاپ‌هایی که توسط برنامه iMyFone D-Port Pro تهیه شده است را انتخاب و next را کلیک کنید.

۲. سپس باید داده‌هایی را که می‌خواهید از فایل بکاپ استخراج کنید، انتخاب نمایید؛ می‌توانید یک نوع، چند نوع یا همه فایل‌ها را انتخاب کنید. سپس بروی next کلیک نمایید.

۳. برنامه به سرعت شروع به اسکن فایل بکاپ می‌کند؛ پس از پایان اسکن شما می‌توانید جزئیات فایل بکاپ را مشاهده کنید. آیتم‌هایی را که می‌خواهید استخراج نمایید را انتخاب، سپس بروی extract کلیک کنید.

۴. پس از مدت کوتاهی تمام فایل‌های انتخاب شده توسط شما در کامپیوتر ذخیره می‌شوند که می‌توانید هر زمان نیاز داشتید از آن‌ها استفاده کنید.

این مراحل را با مقداری تفاوت ظاهری در اپلیکیشن می‌توانید برای بکاپ‌های تهیه شده توسط دو برنامه دیگر نیز اجرا کنید.

آموزش قسمت سوم برنامه: ریستور (بازگرداندن) داده‌ها به گوشی

شما قادر هستید بکاپ‌های تهیه شده توسط سه برنامه iCloud ،iTunes و iMyFone D-Port Pro را با استفاده از همین برنامه به گوشی بازگردانید؛ همچنین شما می‌توانید کل یک فایل بکاپ، قسمت‌هایی از آن یا داده‌هایی را انتخاب و به گوشی

بازگردانید.

پس از کلیک بروی عبارت Restore Backup to Device، لیستی از بکاپ‌های تهیه شده را خواهید دید؛ بکاپ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر بکاپی که انتخاب می‌کنید کامل باشد، برنامه به شما دو گزینه خواهد داد: Restore Full Backup و Restore Partial Backup که توسط گزینه اول بکاپ را به طور کامل و توسط گزینه دوم قسمت‌هایی از بکاپ را به طور انتخابی به گوشی باز

می‌گردانید.

در سه قدم آموزش گزینه دوم را به عنوان یک نمونه برای باقی قسمت‌ها دنبال کنید.

۱. پس از انتخاب یک بکاپ بروی گزینه Restore Partial Backup کلیک کنید، سپس بر روی next زده و اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا داده‌هایی را که می‌خواهید، انتخاب نمایید.

دقت داشته باشید که اپلیکیشن در این قسمت بیشتر از چند نوع داده را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، ولی در آینده ممکن است از داده‌های بیشتری پشتیبانی کند.

۲. بروی next کلیک کنید تا به برنامه اجازه اسکن بکاپ را بدهید. اسکن ممکن است چند لحظه وقت‌تان را بگیرد. پس از پایان اسکن شما می‌توانید داده‌های موجود در بکاپ را با جزئیات بیشتری مشاهده و انتخاب کنید.

۳. داده‌هایی را که می‌خواهید ریستور کنید، انتخاب نموده و بروی گزینه restore کلیک کنید. برنامه بدون تاثیر بر داده‌های کنونی شما شروع به بازگرداندن اطلاعات به گوشی می‌کند.

اگر بکاپ شما کامل نباشد و از اس‌ام‌اس‌ها یا اپلیکیشن‌های وی‌چت و واتساپ باشد؛ گزینه‌های متعددی را نخواهید داشت و فقط کافی است بروی next کلیک کنید و سپس بروی restore تا اطلاعات به گوشی شما بازگردند.

آموزش بالا مختص ریستور بکاپ‌های تهیه شده توسط دو برنامه iTunes و iMyFone D-Port Pro است که تفاوت ظاهری کمی با ریستور بکاپ‌‌های برنامه iCloud دارد.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

روش های ثبت و محاسبه ساعات کارکرد پرسنل

برای محاسبه حقوق و مزایای ماهانه پرسنل، ابتدا باید ساعات کارکرد پرسنل یا اصطلاحا ساعات تردد آنان مشخص شود. انجام این کار و محاسبه ساعت کارکرد پرسنل به دو روش دستی و مکانیزه امکانپذیر است که هر یک دارای مزایا و معایب خاصی می باشد:

الف- روش دستی:

در این روش ساعات ورود و خروج افراد در دفتری که برای ثبت ساعات ورود و خروج افراد طراحی شده و “دفتر حضور و غیاب” نامیده می شود به صورت دستی و معمولا توسط خود اشخاص ثبت شده و امضا می گردد. سپس در پایان ماه و یا در زمان های مورد نیاز ساعات کار افراد به صورت دستی از دفتر حضور و غیاب استخراج شده و جهت محاسبه حقوق استفاده می شود.

لازم به ذکر است محاسبه ساعات تاخیر و تعجیل یا اضافه کار و مواردی از این قبیل باید بر اساس آئین نامه های شرکت و قوانین کار انجام گیرد.

مزایا و معایب استفاده از این روش به شرح زیر می باشد:

مزایای روش دستی ثبت کارکرد پرسنل:

۱-  به محض خرید دفتر حضور و غیاب و اعلام موضوع به پرسنل جهت ثبت ساعات ورود و خروج می توان از آن استفاده نمود.

۲- روش محاسبه ساعات کارکرد به صورت دستی برای شرکت های کوچک با تعداد پرسنل کم مناسب می باشد و هزینه کمی دارد (هزینه خرید دفتر حضور و غیاب)

معایب روش دستی ثبت کارکرد پرسنل:

۱- احتمال بروز اشتباه در محاسبات ساعات کارکرد

۲- نیاز به زمان زیاد جهت استخراج ساعات کارکرد پرسنل

۳- احتمال اعمال سلیقه شخصی در محاسبات کارکرد و تاخیر و تعجیل و اضافه کار و …

۴- احتمال عدم ثبت ساعات واقعی ورود و خروج توسط پرسنل (برای حل این مورد می توان شخصی را به عنوان مسئول ثبت ورود و خروج همکاران تعیین نمود).

۵-  کاغذ بازی زیاد برای دریافت مرخصی و ماموریت و …

ب- روش مکانیزه:

 در این روش، ثبت ورود و خروج پرسنل توسط دستگاه هایی که به این منظور طراحی و معمولا در ورودی شرکت و در محل قابل دید پرسنل نصب شده، ثبت می گردد. به این دستگاه ها “سیستم حضور و غیاب” یا “سیستم کنترل تردد” گفته می شود.

این دستگاه ها دارای انواع گوناگونی می باشند که در برخی از آنها ثبت ورود و خروج افراد با قراردادن کارت تردد بر روی سنسور دستگاه و در برخی دیگر هم از طریق لمس سنسور تشخیص اثر انگشت و یا شناسایی چهره افراد زمان ورود یا خروج ثبت می گردد.

برای تهیه گزارش تردد پرسنل در این روش باید ساعات مجاز ورود و خروج، میزان مجاز تاخیر و تعجیل و … مطابق آئین نامه و قوانین شرکت در دستگاه تردد تعریف شود.

 اطلاعات ثبت شده در سیستم تردد باید جهت استفاده استخراج شده و برای انجام محاسبات حقوق و دستمزد در اختیار مسئول مربوطه قرار گیرد به همین منظور این سیستم ها به یک کامپیوتر متصل می شوند و می توان اطلاعات آن ها را در کامپیوتر مشاهده نمود.

برخی از نرم افزارهای حقوق و دستمزد قابلیت اتصال مستقیم به دستگاه های حضور و غیاب و دریافت اطلاعات از آن را دارند. در این حالت محاسبات کارکرد به نرم افزار حقوق و دستمزد منتقل می شود و در آن جا مبنای محاسبه حقوق و دستمزد قرار می گیرد.

مواردی که باید در سیستم ورود و خروج مد نظر قرار گیرد عبارتند از:

۱- ساعات ورود و خروج و کسر کار و اضافه کار باید مطابق آیین نامه داخلی شرکت در دستگاه حضور و غیاب تعریف شود.

۲- جرائم تاخیر مشخص شود.

۳- روزهای تعطیل و غیر تعطیل در نرم افزار تعریف و مشخص شود.

این روش هم دارای مزایا و معایب متفاوتی می باشد که در زیر به ذکر برخی از این موارد می پردازیم:

مزایای روش ثبت مکانیزه ساعات ورود و خروج:

۱- کاهش اشتباه در محاسبات ساعات کارکرد

۲- استخراج ساعات کارکرد پرسنل در کمترین زمان

۳- امکان دریافت انواع گزارشات از سیستم ورود و خروج بر اساس تاریخ، ساعت، شخص خاص و … (این موارد ممکن است جز امکانات برخی از نرم افزار ها نباشد)

۴- امکان ثبت و تعریف انواع رویدادها از قبیل مرخصی ساعتی، ماموریت، مرخصی استعلاجی و … در نرم افزار

۵- امکان اتصال مستقیم نرم افزار به سیستم حقوق و دستمزد (این کار به شرط وجود امکان ارتباط بین نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار ساعات ورود و خروج امکان پذیر است)

۶- کاهش دخالت انسانی در محاسبات (به شرط تعریف دقیق ساعات قانونی کار و تردد و … مطابق آئین نامه های شرکت و قانون کار و …)

۷- امکان ایجاد کنترل دقیق بر ورود و خروج افراد و استفاده از کارت های تردد عکس دار به عنوان کارت شناسایی جهت ورود به شرکت

۸- کاهش بازی با استفاده از امکانات ثبت اطلاعات مرخصی و ماموریت و …

معایب استفاده از سیستم مکانیزه ثبت ساعات ورود و خروج پرسنل:

۱- این روش نسبت به روش دستی هزینه بالایی دارد و باید تجهیزات آن خریداری و نصب شود

۲- معمولا زمان زیادی صرف انتخاب، خرید، نصب، راه اندازی تجهیزات و آموزش پرسنل می شود

۳- در صورت قطع برق و نبود امکانات برق اضطراری، سیستم قابل استفاده نمی باشد (این مورد در موارد بسیار نادری اتفاق می افتد)

۴- احتمال بروز مشکل نرم افزاری و سخت افزاری که گاهی استفاده از سیستم را  با مشکل مواجه می کند.

۵- عدم پاسخگویی مناسب و پشتیبانی ضعیف شرکت فروشنده تجهیزات تردد در برخی اوقات

۶- احتمال ثبت ساعات ورود و خروج اشخاص توسط سایر همکاران در سیستم هایی که با کارت کار می کنند (در شرکت های بزرگ این مشکل با قراردادن کارت های تردد در واحد نگهبانی و ثبت ساعات ورود و خروج توسط نگهبانی تا حدود زیادی حل می شود)

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

حسابداری شعب

شعبه : واحد تجاری یا بازرگانی است که دور از اداره مرکزی قرار دارد و طبق دستورالعملهای صادره از سوی اداره مرکزی نسبت به انجام عملیات تجاری اقدام می نماید.

انواع شعب :

1. مستقل  (Decentralized System)

2. غیر مستقل  (Centralized System)

3. شعب خارجی

 شعب کالاهای دریافتی از مراکز را بفروش می رسانند.

برای ارسال کالا به شعب سه روش در نظر گرفته می شود:

1. قیمت تمام شده

2. قیمت تمام شده + درصدی از بهای تمام شده

3. قیمت فروش

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
https://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane   

بهای تمام شده ترکیب تجاری

بهای تمام شده ترکیب تجاری عبارت است از وجه نقد و معادل وجه نقد پرداختی و ارزش منصفانه سایر ما به ازاهای خرید واگذار شده در تاریخ تحصیل توسط واحد تحصیل کننده به اضافه هر گونه مخارج تبعی مستقیم ترکیب . در مواردی که ترکیب
تجاری شامل بیش از یک معامله است ، بهای تمام شده ترکیب تجاری معادل جمع بهای تمام شده کلیه معاملات است . در مواردی که ترکیب تجاری نتیجه بیش از یک معامله است ، تمایز تاریخ تحصیل از تاریخ معاملات ، مهم است .
این هزینه ها را می توان به دو گروه زیر طبقه بندی نمود
:    

الف- هزینه های مربوط به انتخاب واحد تجاری جهت ترکیب . این هزینه ها شامل موارد زیر است :
1.   کمیسیون ( حق الزحمه دلال )
2.   حق الزحمه حسابداری جهت حسابرسی قبل از تحصیل
3.   حق الزحمه های قانونی در رابطه با قرارداد تحصیل

ب- هزینه های مربوط به تأمین مالی ترکیب . این هزینه ها شامل موارد زیر هستند :
1.   حق الزحمه های قانونی و حسابداری مربوط به پذیرش و نام نویسی در بورس اوراق بهادار .
2.   هزینه انتشار گواهی نامه های سهام
3.   هزینه های ثبت و صدور

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
https://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

    
مهم ترین مزایا و دلایل ترکیب
  
-   صرفه جویی در هزینه ها از طریق افزایش مقیاس تولید و حذف برخی از هزینه های ثابت و فعالیت های تکراری .
-   ریسک پایین ، خرید یک خط تولیدی ساخته شده ، معمولاً دارای ریسک کمتری نسبت به توسعه و ایجاد آن است .
-   دستیابی سریعتر به منابع مالی
-   استفاده از دارایی های نامشهود
-   افزایش سهم بازار و دستیابی به قدرت بازار
-   استفاده از مزیت مالیاتی : شرکت های زیان ده ، انتخاب مناسبی برای ترکیب توسط شرکت های سودآور به منظور استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از زیان عملیاتی می باشند .
-   نبرد قیمت : در جریان رقابت برا
ی تملک شرکت مورد نظر ، مدیران شرکت ها اهداف دنیای عقلانی اقتصاد را رها کرده و وارد اهداف روانی و احساسی می شوند .
-   برآورد بالا از هم افزایی : به منظور توجیه پرداخت صرف قیمت سهام بالا ، مدیران شرکت های ترکیب کننده اغلب هم افزایی مالی و عملیاتی غیر واقعی را فرض می کنند .

انواع ترکیب از نظر حقوقی

1.   جذب – تملک – ادغام یک طرفه : نوعی ترکیب تجاری است که بعد از ترکیب تجاری یکی از شرکت های وارد شونده باقی مانده و بقیه منحل می شود .
2.   تلفیق – ادغام دو طرفه : نوعی ترکیب تجاری است که بعد از ترکیب تمام شرکت ها منحل شده و یک شرکت جدید به وجود می آید .
3.   تحصیل : نوعی ترکیب تجاری است که بعد از ترکیب تمامی شرکت های مشارکت کننده در ترکیب شخصیت حقوقی خود را حفظ می نمایند .اما یکی از شرکت های وارد شونده در ترکیب تجاری بر شرکت دیگر کنترل دارد .
برای ترکیب واحدهای تجاری ، دو روش حسابداری وجود دارد که عبارتند از : روش خرید و روش اتحاد منافع . روش خرید مستلزم مبنای جدیدی برای حسابدهی می باشد ( ارزش های دفتری واحد تحصیل شده در ثبت ترکیب ، نادیده گرفته می
شوند . )    

روش دیگر ، روش اتحاد منافع است . در روش اتحاد منافع ، ارزش دفتری دارایی ها ، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام شرکت های ترکیب شونده به شرکت حاصل از ترکیب منتقل می شود ، مانند این که همیشه با هم ترکیب شده بوده اند .
در روش اتحاد منافع دارایی ها و بدهی های واحدهای ترکیبی به مبلغ دفتری در تاریخ ترکیب گزارش می شود . ارائه اطلاعات به مبلغ دفتری برای استفاده کنندگان صورت های مالی واحدهای ترکیبی مبنای مناسبی را برای پیش بینی مبلغ ، زمان و
میزان اطمینان از تحقق جریان های نقدی آتی فراهم نمی آورد .   

ماهیت روش خرید

روش حسابداری خرید هنگامی مناسب است که در ترکیب واحدهای تجاری ، حقوق مالکیت عمده ای حذف شود .
روش حسابداری مزبور در جایی استفاده می شود که واحد تحصیل کننده درصدد افزایش دارایی های تحت کنترل خود از طریق انتقال دارایی هایی مانند وجوه نقد ، تقبل بدهی یا صدور سهام است .

 مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
https://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane   

ترکیب تجاری چیست؟

رویدادی است که دو یا چند واحد اقتصادی مستقل تحت کنترل یک شخصیت حسابداری یگانه ( واحد ) در می آیند .
ترکیب تجاری تجمیع واحدها یا فعالیت های تجاری جداگانه در قالب یک شخصیت اقتصادی است که بر اثر کسب کنترل خالص دارایی ها و عملیات واحد دیگر پدید می آید .
هنگامی که یک واحد تجاری اصلی ، به طور مستقیم یا غیر مستقیم دارنده بیش از نصف سهام با حق رأی یک واحد تجاری باشد ، فرض بر وجود کنترل بر آن واحد تجاری است ، مگر در موارد استثنایی که بتوان به طور آشکار نشان داد .
ترکیب تجاری ممکن است به دلایل قانونی ، مالیاتی یا سایر دلایل ، به شیوه های گوناگونی صورت پذیرد . ترکیب می تواند به صورت خرید حقوق مالکانه یا تملک کل یا بخشی از خالص دارایی های واحد تجاری توسط واحد دیگر ، از طریق صدور سهام ، پرداخت وجه نقد یا واگذاری سایر دارایی ها انجام می شود .

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
https://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane   

افزایش_سرمایه_و_راههای_آن

افزایش سرمایه از محل سود نقسیم نشده سالهای قبل :
شرکت ها معمولاً سالیانه درصدی از سود خود را نزد خود نگهداری می کنند . این سود در حسابی تحت عنوان سود انباشته در صورت های مالی شرکت ثبت می شود.در مواقعی که شرکت سود انباشته مناسبی دارد ، تصمیم می گیرد که افزایش سرمایه خود را از این روش انجام بدهد .به دلیل اینکه سهامداران پولی برای سهام جدید خود پرداخت نمی کنند، عملا جریان نقدینگی جدیدی به شرکت وارد نمی شودبه سهامی که به این روش به سهامدار تعلق می گیرد، سهام جایزه هم گفته می شود.در روش سود انباشته درصد مالکیت شما در شرکت تغییری پیدا نمی کند.یعنی به همان نسبت که سرمایه شرکت زیاد می شود تعداد سهام شما نیز افزایش پیدا می کند.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane  


 تاثیر اشتغال همزمان در دو کارگاه، در سابقه بیمه شخص چگونه است؟

اشتغال در دو کارگاه از نظر احتساب سابقه صرفا یکبار محاسبه و منظور می شود و سابقه را دو برابر نمی کند.

 یعنی سابقه برای یکسال اشتغال در دو کارگاه (یا بیشتر) صرفا همان یکسال محسوب می شود.

اما در صورتی که این اشتغال چند کارگاهی در سالهای منتهی به دریافت تعهدات سازمان ( بیمه بیکاری-از کارافتادگی-بازنشستگی) باشد؛ می تواند از نظر میزان دستمزد و حقوق زمان بازنشستگی موثر باشد.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane   


 یاد آوری  سررسید های  تکالیف قانونی حسابداران ؛


15 مهرمهلت ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده فصل تابستان به سازمان امورمالياتي
 
30 مهرمهلت ارسال ليست حقوق شهریور به سازمان امورمالياتي

30 مهر مهلت ارسال ليست حقوق شهریور به سازمان تامين اجتماعي

30 مهر مهلت ارائه صورتهالی مالی حسابرسی شده شرکتهای بند الف و د قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران ذی‌صلاح

15آبان مهلت ارسال گزارشات خرید، فروش و قراردادها فصل تابستان  و بهار به سازمان امورمالياتي

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane


شروع کار هر شرکت معمولا با سرمایه گذاری است. یعنی شرکا مبلغی رو به عنوان سرمایه در نظر می گیرند و پس از ثبت شرکت و واریز سرمایه شروع به فعالیت می کنند.
 
ممکن است سرمایه گذاری اولیه علاوه بر نقد به صورت غیر نقدی باشد. مثلا یکی از شرکا یک وسیله نقلیه در اختیار شرکت بگذارد و یا یک ساختمان به عنوان دفتر به نام شرکت بزند.
 
حالا با توجه به مطالبی که گفته شد برای فهم بهتر با یک مثال ساده شروع می کنیم.
 
 
مثال : 
رویداد مالی زیر برای شروع فعالیت شرکت الف انجام شده است.
 
امیر و سارا درفروردین ماه تصمیم به تأسیس شرکت الف گرفتند. پس از ثبت شرکت امیر در ۵ فروردین یک حساب جاری در بانک ملی به نام خود و شریکش افتتاح می کند و مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان سرمایه شرکت به آن حساب واریز می

نماید.
 
تجزیه و تحلیل:

با تأسیس شرکت، یک واحد اقتصادی که به امیر. سارا تعلق دارد و با شخصیت حقوقی مستقل از آنها ایجاد می شود.
 
با افتتاح حساب جاری و واریز مبلغ  ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به این حساب، در شرکت یک قلم دارائی به نام نقد و بانک ایجاد می گردد که طرف مقابل آن حساب سرمایه است.
 
ثبت حسابداری آن به شکل زیر در دفتر روزنامه نوشته می شود:
 
 بانک 50000000

سرمایه50000000
 
بابت سرمایه گذاری اولیه امیر و سارا  به صورت نقد
 
سرمایه گذاری غیر نقدی:
 
 سا ختمان       **
 
 زمین            **
 
سرمایه    ****
 
 ثبت سرمایه گذاری اولیه به صورت غیر نقد.
 
* در اینجا لازمه که توضیح بدم، برای ثبت سرمایه شرکت های تجاری باید روال اداری خاصی در اداره ثبت شرکت ها انجام بشه و پس از ثبت در روزنامه رسمی امکان ثبت حسابداری اون در دفاتر شرکت هست.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane   


در ارتباط با استقرار سیستم حسابداری صنعتی موارد   زیر باید رعایت  گردد   :

•  تعریف مراکز هزینه – تولیدی  - پشتیبانی – اداری
•  تعریف ایستگاه  های کاری
•  تعریف ماهیت فعالیت ها
•  تعریف ماشین آلات
•  تعریف ظرفیت ها
•  تعریف تقویم های کاری
•  تعریف فرایند تولید
•  تعریف فرمول ساخت ها
•  ایجاد رابطه بین فرمول ساخت و فرایند تولید
•  تعریف انوا ع علل ایجاد ضایعات
•  تعریف انواع علل توقف تولید
•  بازنگری کدینگ حسابداری
•  بازنگری کدینگ کالا
•  بازنگری انبار ها
•  تعیین کالا های مشابه
•  تعیین محصول نهایی و مشترک
•  بازنگری روش های قیمت گذاری  کالا
•  بازنگری سیستم نگهداری موجودی کالا
•  تعیین روش های ثبت در حسابداری صنعتی ( واقعی – استاندارد- مختلط )
•  تعیین دوره محاسبه قیمت تمام شده
•  تعیین الگو هزینه یابی
•  تعیین و تعریف انواع انحرافات قابل استفاده و کاربردی مورد نیاز
•  تعیین و شناسایی جریان هزینه یابی
•  تعریف محرک های هزینه ای
•  ایجاد رابطه بین محرک هزینه های با حساب معین و مراکز هزینه و ایستگاه کاری
•  تعیین و شناسایی رابطه مراکز هزینه با یکدیگر
•  تعیین محرک هزینه ای بین مراکز ازنظر سهم دهی
•  تعیین مدل تخصیص
•  تعیین مدل تسهیم
•  ایجاد کارت استاندارد محصول بصورت ریالی
•  ایجاد کارت استاندارد فرایند بصورت ریالی
•  تعیین هزینه های تبدیل جذب شده
•  ایجاد منطق جمع اوری اطلاعات واقعی
•  محاسبه  قیمت تمام شده واقعی
•  محاسبه قیمت تمام شده استاندارد
•  محاسبه انحرافات
•  تعریف و ایجاد منطق صدور سند حسابداری قیمت تمام شده
•  تعیین مدل تهیه گزارشات  مرتبط به قیمت تمام شده

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane   

فرمول های حقوق و دستمزد


اضافه کاری = ساعات اضافه کاری * 140% * 220 ساعت / حقوق پایه
ماده 59 - در شرایط عادی ارجاع كار اضافی به كارگر با شرایط ذیل مجاز است : الف – موافقت كارگر ب – پرداخت 40% اضافه بر مزد هر ساعت كار عادی.

تعطیل کاری =ساعات تعطیل کاری * 140% * 220 ساعت / حقوق پایه
ماده 62 – روز جمعه، روز تعطیل هفتگى كارگران با استفاده از مزد مى باشد.
كارگرانى كه به هر عنوان به این ترتیب روزهاى جمعه كار مى كنند، در مقابل عدم استفاده از تعطیل روز جمعه 40% اضافه بر مزد دریافت خواهند كرد.

شب کاری = ساعات شب کاری * 135% * 220 ساعت / حقوق پایه
ماده 58 - برای هر ساعت کار درشب تنها به کارگران غیر نوبتی 35% اضافه بر مزد ساعت کار عادی تعلق می گیرد.

کارهای نوبت کاری

1-کار نوبت کاری که بین صبح وعصر قرار میگیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری * 110% * 220 ساعت / حقوق پایه

2-کار نوبت کاری که بین صبح وعصر وشب قرار گیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری * 115% * 220 ساعت / حقوق پایه

3-کار نوبت کاری که صبح وشب یا عصر وشب قرار گیرد
حقوق = ساعات نوبت کاری * 122.5% * 220 ساعت / حقوق پایه

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

اصلاح پیش پرداخت های هزینه
 
از آنجا که ممکن است بخشی از مبالغی‌ که تحت عنوان پیش پرداخت ثبت شده اند تا پایان سال مالی به هزینه تبدیل شوند، در پایان هر دوره مالی باید بابت این قسمت از پیش پرداخت ها که به هزینه تبدیل شده اند اصلاحات لازم در حسابها به عمل
آید. 


شرکت الف در تاریخ 1395/10/10 مبلغ 30.000.000 ریال بابت تعمیر ماشین آلات خود به حساب شرکت ب واریز نمود و   درپایان  اسفند  ماه همان سال  ماشین آلات شرکت الف تعمیر شد .
ثبت حسابداری در زمان واریز وجه به حساب شرکت ب

پیش پرداخت هزینه ها 30.000.000
                  موجودی بانک 30.000.000
   
1395/12/30 ثبت حسابداری در دفاترشرکت  الف  به هنگام دریافت فاکتور و انجام خدمات توسط شرکت ب

هزینه تعمیرات   30.000.000
پیش پرداخت تعمیرات        30.00

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane


#معاملات فصلی ماده 169   
هشت توصیه حرفه ای در ارسال صورت معاملات فصلی

1- همیشه یک گزارش اضافی خرید و یک گزارش اضافی فروش رد میکنیم ( یعنی بیش از یک گزارش برای هر مورد خرید یا فروش و یا ...) تا بتوان بعدا اصلاحات احتمالی رو در قالب آن انجام داد.

2- اصلاح گزارشات فصلی را  تا زمان رسیدگی پرونده معوق میکنیم تا امکان انجام  همه اصلاحات مورد نیاز بطور یکجا میسر باشد.

3- در ۱۶۹ مکرر تاریخ پرداخت ملاک تشخیص زمان معامله است ولی در ارزش افزوده تاریخ انجام معامله. و این مغایرتی است که  میتواند وجود داشته باشد و اگر مستند باشد. موجب رد دفاتر نخواهد بود.

4- ارسال اطلاعات پس از موعد رافع جرائم نیست اما شرط بخشودگی موضوع ماده ۱۹۰ و ۱۹۳ میباشد.

5- بموجب بند ۱۱ آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۶۹ مکرر، گزارش تجمیعی صرفا برای خرید میسر هست نه برای فروش. آن هم فقط برای دو گزینه:  
الف) مشمولین ماده ۸۱ ق م م   
ب) افرادی که ملزم به ثبت نام نیستند  
                                                                                                                                                
6- کد اتباع خارجی را میتوان از سامانه ثبت شرکتها  دریافت کرد.

7- اگر ارزش گمرکی با ارزش واقعی کالا تفاوت داشته باشد ، مبلغ واقعی خرید از کشور خارجی ملاک ثبت است ( البته به شرط احراز و وجود اسناد معتبر)

8- قراردادهای اجاره هم نیاز به ارسال گزارشات فصلی دارند . اگر شرکت باشد ، برای موجر و مستاجر هردو  و اگر شخص باشد
فقط مستاجر الزام به ارسال اطلاعات دارد.    

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane


زمان دقیق ترک کار بیمه شده در آخرین ماه کارکرد باید اعلام شود یا با لیست ماه دیگر؟

 کارفرمایان مشمول قانون تامین اجتماعی مکلف هستند لیست و حق بیمه کارکنان شاغل را تا آخرین روز ماه بعد (در خصوص کارگاههای مشمول قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تا میزان ٥ نفر کارگر آخرین روز دو ماه بعد می

باشد) و با آخرین تغییرات از نظر شروع بکار بیمه شده، ترک کار، تعداد کارکنان، روزهای کارکرد ، حقوق و مزایای دریافتی مشمول کسر حق بیمه و ... به شعبه مربوطه سازمان تامین اجتماعی ارسال و حق بیمه متعلقه را پرداخت نمایند .

 لذا چنانچه کارکرد بیمه شده کمتر از یکماه باشد، ترک کار وی می بایست در همان ماه مربوطه و در صورتیکه بیمه شده ٣٠ یا ٣١ روز و اسفند ماه ٢٩ روز کامل اشتغال داشته و در اول ماه بعد ترک کار نماید، می بایست در لیستهای ارسالی ماه بعد

ترک کار وی درج گردد .

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

سوال : چگونه استراحت درمانی در لیست بیمه ثبت شود.آیا مزایا هم بایستی برای آن ماه در نظر گرفته شود؟

پاسخ : طبق مفاد آيين نامه نحوه تنظيم و ارسال ليست و مواعد ارسال آنها مصوب شورايعالي تامين اجتماعي كارفرما موظف است استراحت پزشكي بيمه شده را در ليست ماهانه خود اعلام نمايد. بدين منظور بعنوان مثال اگر شروع استراحت پزشكي

از ١٥ خرداد به مدت سه ماه باشد كارفرما در زمان تنظيم ليست خرداد ، بايستي تعداد روزهاي كاركرد اين فرد را ١٤ روز درج نمايد و اگر ليست بصورت دستي ارائه ميشود در مقابل مشخصات فرد، عبارت استراحت پزشكي را درج كند ليكن با

توجه باينكه در حال حاضر ليستها بصورت مكانيزه ارسال ميشود، صرفا ارسال ليست ١٤ روزه در ماه وقوع بيماري يا حادثه و درج مشخصات بيمار يا حادثه ديده با كاركرد صفر در ماههاي بعد نشانگر ارتباط بيمه شده با كارفرما در دوره استراحت

پزشكي است .

نكته حائز اهميت اينست كه به هيچ وجه نبايد ستون ترك كار را تكميل نماييد چون بمنزله قطع ارتباط بيمه شده با شماست و عدم امكان پرداخت تعهدات سازمان تامين اجتماعي را در پيخواهد داشت.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir    


ثبت حسابداری خرید و فروش با احتساب 6٪ مالیات ارزش افزوده و 3٪ عوارض   

ثبت خرید کالا یا خدمت :

خرید یا هزینه                           *
مالیات بر ارزش افزوده خرید 6٪    *
عوارض خرید 3٪                        *
بستانكاران                  *

ثبت فروش محصول :

بدهكاران                 *
مالیات بر ارزش افزوده فروش6٪ *
عوارض فروش 3٪                     *

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir    


 ثبت پیش دریافت درآمد (فروش)

گاهی ممکن است قبل از انجام خدمت جهت کسب درآمد یا فروش کالا مبالغی بعنوان پیش دریافت اخذ کنیم. به این مبالغ پیش دریافت می گویند.

 ثبت حسابداری آن بصورت زیر است:
صندوق/ بانک / ....   (بدهکار)
پیش دریافت درآمد / فروش   (بستانکار)

 در هنگام تحویل کالا یا ارائه خدمت به مشتری ثبت حسابداری زیر انجام می گیرد:
پیش دریافت درآمد / فروش   (بدهکار)
درآمد / فروش   (بستانکار)