مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane
 

1. پیام‌رسانی برای روابط کاری

این روزها تقریبا غیرممکن است کسی در گوشی‌ خود اپلیکیشن پیام‌رسان نداشته باشد؛ اما در این میان درهم‌آمیختگی روابط شخصی و کاری ممکن است برای‌تان مشکل‌ساز شود. اپلیکیشن‌های گوناگونی برای مدیریت روابط کاری و پروژه‌های گروهی وجود دارند. نمونه‌ی پرطرفداری مانند Slack برنامه‌ها و سرویس‌های کاری‌تان را متصل و دسترسی و کار با آن‌ها را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند، در عین‌ حال دیگر درگیر پیام‌ها و مکالمه‌های نامربوط شخصی اتلاف‌کننده‌ی وقت‌تان نمی‌شوید.
۲. دفترچه‌ی یادداشت‌

وقتی در خیابان، کاری یا ایده‌ای به‌نظرتان می‌رسد یا صحنه‌ای الهام‌بخش‌تان می‌شود، لازم نیست دنبال کاغذ و قلم باشید؛ چه‌بسا اگر هم باشید، پیدا نکنید. برای این کار اپلیکیشن‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین آنها EverNote است. متن، عکس، ویدئو یا یک طراحی دم‌دستی؛ همه را می‌توانید در این اپلیکیشن ذخیره و مدیریت کنید. حتی می‌توانید افکارتان را با صدای خودتان در آن ذخیره کنید. چنین اپلیکیشنی برای آرام‌کردن و نظم‌دادن به ذهن پرهیاهوی ما در زندگی پرمشغله‌ی امروز ضروری است.

۳. برنامه‌ریز

یکی از انواع اپلیکیشن‌ که نباید از آن غافل شوید، اپلیکیشن‌های مدیریت زمان است. در زندگی امروز به‌خاطر مشغله و دغدغه‌های بی‌شمار، زیاد پیش می‌آید که انجام برخی کارها را فراموش کنیم؛ اما بی‌تردید کمتر پیش می‌آید گوشی‌تان را فراموش کنید! پس چه بهتر که برنامه‌ی روزانه‌تان را در گوشی‌ ثبت کنید. اپلیکیشن‌های گوناگون مانند Any.do امکان اولویت‌بندی و یادآوری را برای‌تان فراهم می‌کنند.

۴. کتاب‌خوان

درحالی‌ که بیشتر افراد گرفتاری و کمبود وقت را بهانه می‌کنند، شما دست‌کم می‌توانید در وقفه‌ها و زمان‌های بیکاری همانند موفق‌ترین افراد دنیا مطالعه کنید؛ مثل وقتی منتظر قطار یا اتوبوس هستید یا در مطب پزشک برای رسیدن نوبت‌تان انتظار می‌کشید. یک اپلیکیشن کتاب‌خوان روی گوشی‌تان هیچ جای اضافی در کیف‌تان نمی‌گیرد. نمونه‌های مختلف اپلیکیشن‌های کتاب امکان خرید کتاب یا دسترسی رایگان و خواندن آنها را فراهم می‌کنند.

۵. مدیر گذرواژه‌ها

تابه‌حال چند بار برای‌تان پیش آمده که هنگام ورود به حساب کاربری‌تان مجبور شده باشید دکمه‌‌ی «رمزتان را فراموش کرده‌اید؟» را کلیک‌ کنید؟! اپلیکشین مدیریت گذرواژه کارتان را خیلی ساده می‌کند. انواع گوناگون این اپلیکشین‌ها مانند Lastpass ویژگی‌های گوناگونی از جمله همگام‌سازی ابزارهای مختلف، تولید گذرواژه‌ی جدید و نوشتن خودکار آن را فراهم می‌کنند؛ البته اگر در ادامه همراه ما باشید، می‌بینید که درمورد گذرواژه‌های بانکی دیگر نیازی به نگرانی نیست!

۶. ذخیره‌ی ابری

نمی‌شود همه‌چیز را در لپ‌تاپ یا گوشی‌تان ذخیره کنید، این تجهیزات ظرفیت محدودی دارند و اگر خراب شوند، اطلاعات‌تان از دست می‌رود. اپلیکیشن‌هایی مانند Google Drive امکان ذخیره و طبقه‌بندی انواع فایل‌ها را در فضای ابری برای‌تان فراهم می‌کنند. به‌علاوه این مزیت‌ را دارند که از هر مکان و با استفاده از هر دستگاهی امکان دسترسی به داده‌هایتان وجود دارد.

۷. کنترل از راه دور

با این اپلیکیشن‌ها می‌توانید کامپیوتر شخصی‌تان را ازطریق گوشی موبایل‌تان کنترل کنید. Unified Remote نمونه‌‌ای از این اپلیکیشن‌ها است که به‌وسیله‌ی بلوتوث یا وای‌فای ارتباط برقرار می‌کند. با این ابزار می‌توانید رایانه‌تان را روشن و خاموش کنید، امکان دسترسی به لوازم جانبی آن مانند صفحه‌کلید و ماوس را دارید و بسته به میزان قابلیت‌های آن اقدامات مختلف دیگری انجام دهید.

۸. کیف پول الکترونیک

این روزها گوشی موبایل‌ می‌تواند جایگزین کیف پول‌‌تان باشد! با وجود انواع اپلیکشین‌های هوشمندِ کیف پول الکترونیک، طرح‌ریزی برای زندگی روزانه خیلی ساده‌تر شده است.
دخل‌و‌خرج‌تان را دنبال کنید.

 

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

استفاده بیش از حد Wifi از باتری

یکی از مشکلات عجیب استفاده بسیار زیاد Wifi از باتری است. راه‌حل این مشکل ریست کردن قابلیت‌های ارتباطی دستگاه اندرویدی از جمله Wifi است. برای این کار به قسمت Setting سپس Backup and reset و در آن جا گزینه Network Setting rest را انتخاب کنید. لازم به ذکر است این قسمت تمام پیکربندی های داده و بلوتوث شما را نیز ریست می کند و باید دوباره اقدام به پیکر بندی آن ها کنید.

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش مصرف باتری توسط Wifi می شود، اسکن خودکار شبکه های  Wifi حتی در زمان خاموش بودن دستگاه است. برای غیر فعال کردن این قسمت نیز می توانید ابتدا به Location و سپس Scanning بروید. برخی کاربران نیز اعلام کرده اند فعال کردن قابلیت Battery Saving این مشکل را بر طرف کرده است.


استفاده نسبتا بالای مارشمالو از باتری

علاوه بر مشکل مصرف باتری توسط Wifi در آپدیت جدید مارشمالو، بسیاری از برنامه های این سیستم عامل و … نیز مصرف بالای باتری را گزارش کرده اند. باید گفت بهترین راه برای حل چنین مشکلاتی آپدیت تمام نرم افزارهاست تا بتوانند خود را با سیستم عامل جدید تطبیق دهند. پس از این باید حتما اطلاعات ذخیره شده آن ها که در اصطلاح به آن Cache می گویند را پاک کنید.

در صورتی که بخواهید Cache هر برنامه را به صورت مجزا پاک کنید باید به قسمت Apps بروید و برنامه ی خود را انتخاب کنید. سپس در قسمت Storage برنامه گزینه Clear Cache را بزنید. در صورتی نیز که بخواهید حافظه های Cache تمام برنامه ها را پاک کنید در قسمت Storage and USB گزینه Cached Data را انتخاب کنید.

یکی دیگر از حافظه های Cache که پاک کردن آن تاثیر بسزایی در عملکرد سیستم از جمله باتری دارد حافظه Cache سیستم است. برای پاک کردن این حافظه باید وارد Fastboot یا منوی سریع شوید. برای این کار نیز باید در هنگامی که دستگاه شما خاموش است دکمه Power و کاهش صدا را همزمان با هم فشار دهید و منتظر نمایش منوی سریع بمانید. در این قسمت با پیمایش منو به کمک دکمه های کاهش و افزایش صدا انتخاب گزینه Recovery به کمک دکمه Power وارد قسمت بازیابی سیستم عامل شوید. در این جا نیز باید گزینه Wipe cache partition را انتخاب کنید تا این حافظه پاک شود. پس از ریست دستگاه دیگر مشکلی مربوط به باتری مشاهده نخواهید کرد.

در صورتی که همچنان مصرف باتری بیش از حدی را از سیستم عامل مشاهده می کنید تنها گزینه باقی مانده Factory reset یا برگداندن به تنظیمات کارخانه است. این گزینه را نیز می توانید در منوی سریع مشاهده کنید. گفتنی است پس از این کار تمام اطلاعات شما بر روی تلفن از بین خواهد رفت.

مشکلات اتصال Wifi

به نظر می رسد مشکلات مربوط به Wifi در اندروید مارشمالو پایان ناپذیر است چرا که بسیاری از کاربران گزارش کرده اند Wifi دستگاه اندرویدی آن ها برای اتصال به مودم و … با مشکل مواجه می شود. چند راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد. در اولین قدم تلفن یا تبلت خود را بر روی حالت هواپیما قرار دهید و سپس آن را غیر فعال کنید. اکنون بررسی کنید که آیا مشکل Wifi شما برطرف شده یا خیر. این روش در بسیاری موارد مخصوصا اتصال داده مفید واقه شده است. درصورتی که از این روش جواب نگرفتید Wifi خود را خاموش کنید، دستگاه خود را ریست کنید و سپس روشن کنید. سومین راه نیز Network setting reset است.

مشکلات عملکرد و ثبات سیستم

اگر مارشمالو شما نیز مانند بسیاری از کاربران مشکلاتی مانند ریست خودکار، بستن ناگهانی برنامه ها، افت سرعت و … دارد دو راه در پیش روی شماست. در اولین قدم باید ببینید که مشکل از خود سیستم عامل اندروید است و یا مربوط به برنامه های جانبی است. مسلما برای این کار باید برنامه های جانبی را به طور کامل متوقف کنید. گفتنی است اندروید حالتی به نام Safe Mode دارد که برای چنین شرایطی طراحی شده و در این حالت به جز برنامه های خود سیستم عامل و فایل های خود چیز اضافی دیگر مشاهده نمی کنید.
 
برای فعال کردن حالت Safe Mode در اندروید ابتدا دکمه Power را نگه دارید تا گزینه خاموش کردن یا Power off را مشاهده کنید. سپس این گرینه را برای مدتی لمس کنید تا سوالی مبنی بر این که آیا می خواهید وارد Safe Mode شوید از شما پرسیده شود. آن را تایید کنید تا وارد حالت امن شوید. در صورتی که مشکلات ذکر شده را در این قسمت مشاهده نکردید باید به دنبال مشکل در بین برنامه های نصب شده خود بگردید. در صورتی که بازهم شاهد مشکلات قبلی در حالت امن نیز بودید تنها راه حل پیش روی شما ابتدا حذف داده های Cache و در انتها برگداندن به تنظیمات کارخانه است.

 مشکلات اتصال داده مارشمالو

یکی دیگر از مشکلاتی که کابران گزارش کرده اند مشکل در اتصال داده دستگاه بوده است. این مشکل نیز راه حال های کوچک اما مفیدی دارد. در اولین قدم اقدام به فعال و غیر فعال کردن حالت هواپیمای دستگاه اندرویدی خود کنید. این کار تقریبا مانند ریست شبکه تلفن یا تبلت شما می باشد. اگر این روش جواب نداد دستگاه خود را خاموش کنید و پس از یک دقیقه دوباره روشن کنید. در این جا سیستم عامل از شما می خواهد دوباره PIN کد سیم کارت خود را وارد کنید. اگر باز هم به تنیجه نرسیدید سیم کارت را یک بار خارج کنید و سپس امتحان کنید.
 
ظاهرا آپدیت جدید مارشمالو مشکلات زیادی برای اتصالات گجت های اندرویدی به همراه داشته چرا که همان طور که دیدیم مشکلات Wifi و داده از مهم ترین مشکلات کاربران مارشملو بودند. علاوه بر این به نظر می رسد علی رغم این که گوگل تمهیداتی مهمی را برای صرفه جویی در مصرف باتری مانند قابلیت Doze در نظر گرفته آپدیت این نسخه بیش تر از این ها نیاز به کار و بررسی دارد.

 

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


حتماً شما هم لغت باگ (Bug) را زیاد شنیده‌اید.

معمولاً کسانی که در حوزه‌ی نرم افزار فعالیت می‌کنند، به خطاهای کوچکی که در برنامه‌ها به وجود می‌آیند، باگ می‌گویند.

طبیعتاً به فرایند پیدا کردن ایرادها و حذف آنها از برنامه هم، دیباگ (Debug) گفته می‌شود.

کافی است کمی در فضای وب فارسی یا انگلیسی جستجو کنید تا با یک داستان هیجان انگیز در این زمینه روبرو شوید:

اینکه خانمی به نام گریس هاپر که در نیروی دریایی کار می‌کرده است، در سال ۱۹۴۵ در دانشگاه هاروارد زمانی که در حال عیب یابی یک ماشین حساب به نام Mark II بوده‌اند، برای نخستین بار، لغت باگ را به کار برده است (ما او را در زنان موفق دنیا معرفی کرده‌ایم).


منابع داخلی و بین المللی، نخستین کاربرد لغت باگ (به معنای حشره) برای خطاهای کوچک در سیستم را به این رویداد نسبت می‌دهند.

اما شاید برای شما جالب باشد که لغت باگ، قبل از این تاریخ نیز به کار رفته است.

گروه متمم به این نتیجه رسیده است که این لغت حداقل صد سال تاریخچه دارد. البته خوشحال می‌شویم اگر منبعی قدیمی‌تر از این هم پیدا کردید، به ما اطلاع دهید تا بتوانیم باز هم، عقب‌تر برویم.

در کتاب Yale Book of Quotations می‌توانید جمله‌ای از توماس ادیسون را ببینید که وی در آن، باگ را به همین معنا به کار برده است. او این مسئله‌ را در نامه‌ای خطاب به دوستش تئودور پوسکاس (در سال ۱۸۷۸) نوشته است و به نظر می‌رسد که قبل از ادیسون هم، این تعبیر وجود داشته و ادیسون صرفاً آن را نقل کرده است:

‘Bugs’ — as such little faults and difficulties are called — show themselves and months of intense watching, study and labor are requisite for…

چنین اشتباهات کوچک و مشکلاتی که خود را نشان می‌دهند و ماه‌ها تلاش و سختی و مطالعه برای پیدا کردن آنها مورد نیاز است، باگ می‌گویند.

به هر حال، این ماجرا دوباره به ما همان بحث‌های مطرح شده در استراتژی محتوا را یادآوری می‌کند: محتوای وایرال یا ویروسی، الزاماً قرار نیست درست یا مفید باشد. بلکه جذاب بودن در این نوع محتوا، مهم‌تر است.

داستان کشف سوسک در رله، آنقدر زیبا و جذاب هست که نیازی به چک کردن و مطالعه و پیدا کردن مورد‌های قدیمی‌تر نباشد.

البته ما، نمی‌خواهیم وجود سوسک را انکار کنیم. بلکه صرفاً هدف ما، پیدا کردن نخستین کاربرد است. بگذریم از اینکه داستان فوق را به سال ۱۹۴۵ ربط می‌دهند و ماشین‌حساب Mark II از سال ۱۹۴۷ مورد استفاده قرار گرفته است!

اما شاید، یک واقعیت مهم، نقل این داستان نادرست را توسط فعالان حوزه‌‌ی نرم افزار،را توجیه پذیر و قابل درک کند. پیامی که به سادگی نمی‌توانند به افرادی خارج از فضای خود منتقل کنند و حتی بزرگانی مانند ادیسون نیز که خالق محصولات و فضاهای جدید بوده‌اند، رنج آن را تحمل کرده‌اند.

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


 چگونه تاریخچه تمام فعالیت‌های خود را در گوگل حذف کنیم؟

بهبود نحوه مدیریت حذف ردپا‌ و سابقه شما از گوگل

از نکات مهمی که با اجرایی شدن این قانون جدید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت این است که گوگل به طور دایم و همیشگی این اجازه را به شما خواهد داد تا کلیه اطلاعات یا بخشی از موارد مربوط به فعالیت‌ها و سوابق ثبت شده مرتبط به خود را تنها با یک کلیک حذف نمایید. در حقیقت اکنون این امکان از هر زمان دیگری ساده‌تر و راحت‌تر در اختیار کاربر قرار دارد و شما می‌توانید اکانت گوگل خود را از روی گوشی‌هوشمند یا کامپیوتر خود مدیریت کنید.

برای حذف تاریچخه گوگل خود کافی است به صفحه فعالیت‌های من (My Activity) مراجعه کنید. اگر نمی‌دانید این صفحه در کجا قرار دارد می‌توانید از این لینک وارد  صفحه My Activity شوید؛ البته باید اطلاعات اکانت گوگل خود را وارد نمایید. در اینجا لیست کاملی از جستجو‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید یا وبسایت‌هایی را که با استفاده از سرویس‌های گوگل از آنها بازدید داشته‌اید، مشاهده خواهید کرد. از جمله این سرویس‌ها می‌توان به سرچ گوگل، جی‌میل، یوتیوب، مرورگر کروم و دیگر موارد اشاره کرد. برای این منظور باید بر روی آیکن سه نقطه‌ای که در سمت راست هر آیتم قرار دارد کلیک کنید و برای حذف سابقه بر روی کلمه Delete ضربه بزنید. همچنین شما می‌توانید با کلیک بر روی همان دکمه سه نقطه جزییات بیشتری از سابقه ثبت شده را مشاهده کنید.


همانطور که در لیست به سمت پایین اسکرول می‌کنید متوجه خواهید شد که تاریخچه اطلاعات موجود به صورت روزانه ثبت شده است و پیشنهاد می‌کنیم از ابتدای لیست در بالا که با عنوان امروز (Today) مشخص شده است، شروع نمایید. برای حذف کامل سوابق یک روز کامل کافی است بر روی دکمه سه نقطه‌ای که در کنار تاریخ قرار گرفته است کلیک کرده و گزینه Delete را بزنید. به علاوه هر روز با یک نوار آبی رنگ مشخص شده که به جز تاریخ آن روز، تعداد آیتم‌های ثبت شده آن روز نیز درج شده است.


دقت داشته باشید که شما سوابق را هم بر اساس تاریخ و هم بر اساس موضوع و نوع سرویس گوگل می‌توانید حذف کنید. برای این کار کافی است در منوی My Activity گزینه Delete activity by را انتخاب کنید. در اینجا شما می‌توانید با استفاده از جستجوی کلمات کلیدی یا فیلتر یک سرویس خاص اقدام به حذف موارد مورد نظر نمایید. شما همچنین می‌توانید یک محدوده زمانی مشخص را برای حذف داده‌ها تعیین کنید یا با انتخاب گزینه All Time تمام تاریخچه موجود را حذف کنید. با انتخاب گزینه تمام زمان‌ها هر آنچه که تاکنون جستجو کرده‌اید و هر سابقه‌ای که با استفاده از خدمات هر سرویس گوگل از شما ثبت شده است، به طور کامل از بین می‌رود.


آنچه گوگل در مورد شما جمع‌آوری می‌کند را مدیریت و به دلخواه انتخاب نمایید

بعد از حذف تمام یا بخشی از سابقه خود دوباره به صفحه اصلی My Activity برگردید و بار دیگر از منوی موجود گزینه Activity controls را انتخاب نمایید. در اینجا شما می‌توانید تعیین نمایید که چه نوع اطلاعاتی را گوگل اجازه دارد در مورد شما جمع‌آوری نماید. دقت کنید تنها مواردی را که مایل نیستید ثبت شود، غیر‌فعال کنید.


مجموعه مواردی که به صورت پیش‌فرض به حالت انتخاب شده هستند شامل موارد زیر هستند:

فعالیت‌های وب و اپلیکیشن (Web & App Activity)

تاریخچه موقعیت مکانی (Location History)

اطلاعات مربوط به مشخصات دستگاه متصل (Device Information)

فعالیت‌های صوتی و صدا (Voice & Audio Activity)

تاریخچه جستجو در یوتیوب (YouTube Search History)

و در نهایت سابقه ویدیو‌هایی که در یوتیوب تماشا کرده‌اید (YouTube Watch History)

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

۶ دلیل برای آنکه هاتگرام را دانلود نکنید!

1- هاتگرام قطعا امن نیست!

 مهم‌ترین دلیل برای استفاده نکردن از اپلیکیشن هاتگرام همانند تلگرام طلایی و دیگر نسخه‌های غیررسمی تلگرام عدم وجود امنیتی است که به دلیل ناشناخته بودن مسئولینش است. شما در نسخه غیررسمی تلگرام همه اطلاعاتی که در محیط شخصی خود دارید، در اختیار گروهی قرار می‌دهید که به‌راحتی می‌توانند استفاده‌های فراوانی از حریم شخصی شما انجام دهند!

    تضاد عجیبی است برای کاربرانی که استفاده از پیام رسان‌های داخلی را یک مشکل امنیتی می‌دانند ولی به راحتی از یک نسخه غیررسمی ایرانی تلگرام استفاده می‌کنند که برخلاف پیام رسان‌های رسمی مانند سروش، بله، گپ و… قابلیت ردگیری جرایم رخ داده در آن را ندارد!


۲- قطع و وصلی‌های هاتگرام نسبتا زیاد است

دومین نکته در مورد هاتگرام قطع و وصلی‌هایی است که در آن رخ می‌دهد. شما در کار با این اپ غیررسمی تلگرام قطعا به کرات با گزینه «در حال اتصال» روبرو خواهید شد! جالب است بدانید سرعت دانلود و آپلود این اپ بسیار عالی بوده و یک تناقض بسیار عجیب در این بین رخ می‌دهد که اگر کیفیت سرورها خوب نیست و این مقدار قطعی در هاتگرام رخ می‌دهد، چگونه می‌توانند سرعت دانلود و آپلود بالایی را به کاربر ارایه کنند؟


۳- تماس صوتی در هاتگرام قطع است!

ما که متوجه نشدیم دقیقا پروسه عبور از فیلترینگ هاتگرام چگونه است ولی قطعا یک فیلترینگی وجود دارد و یک تلگرامی که امکان تماس صوتی داشته ولی با این سد فیلتر مواجه شده است! اگر هاتگرام توانسته این سد را دور بزند می‌بایست قابلیت تماس صوتی را در اختیار کاربرانش قرار می‌داد ولی این امکان فعال نشده و دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست!

    دو سوال ساده در این بین پیش می‌آید که اصولا هاتگرام محدودیتی را دور نمی‌زند و مستقیما به تلگرام غیرفیلتر متصل می‌شود؟ و یا اینکه با هماهنگی‌هایی که شاید با اپراتورها انجام شده است، به همان دلیل فیلترینگ ابتدایی تماس صوتی تلگرام، در این اپ نیز مسدود است!

اصولا چرا باید کاربران ریسک استفاده از اپلیکیشنی را بپذیرند که یکی از مهم‌ترین کاربردهای خود را غیر فعال کرده و دسترسی به آن وجود ندارد؟

4- در هاتگرام امکان ورود با چند سیم کارت را ندارید

از دیگر امکاناتی که در نسخه‌های جدید تلگرام و تلگرام‌ایکس در اختیار کاربران قرار گرفته است، امکان اضافه کردن چند شماره به یک اپلیکیشن است که برای افرادی که دارای چند شماره هستند و از هر سیم کارت برای یک سری از کارهای خود بهره می‌برند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما شما در هاتگرام از این قابلیت بی بهره هستید و صرفا می‌توانید فقط یک سیم کارت را اضافه نمایید و با توجه به عدم امکان نصب چندین باره هاتگرام صرفا امکان بهره گیری از یک سیم کارت را خواهید داشت.


۵- هاتگرام کپی نسخه غیر رسمی تلگرام است!

این دلیل بیش از آنکه فنی باشد به مساله دیگری در زمینه امنیت مربوط می‌شود. افرادی که در این روزها در به در دنبال یک ابزار برای ورود به تلگرام بوده‌اند، قطعا مواردی مانند تلگرام طلایی را نیز تست کرده‌اند و نصب هاتگرام در اولین نگاه و استفاده یک سوال بزرگ را در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند و آن: هاتگرام کپی تلگرام طلایی است؟


این سوال وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانید تلگرام طلایی قبل از حضور هاتگرام فعال بوده و حدود ۴ برابر بیشتر از این اپ کاربر دارد. از طرفی تقریبا مو به مو ویژگی‌های هر دو اپلیکیشن مشابه است و با توجه به چیزی که در مورد زمان عرضه دو برنامه گفتیم، عملا همه چیز ما را به سمت یک جمله سوق می‌دهد: هاتگرام کپی تلگرام طلایی؛ نسخه غیررسمی تلگرام است!

    می‌بینید چه ملغمه‌ای از اپ‌های تلگرامی ایجاد شده است؟ اصولا وقتی نسخه اصلی یک اپلیکشین کپی وجود دارد که هیچ تفاوتی با هاتگرام ندارد،  چرا باید سراغ اپ دسته سومی برویم؟

۶- دسترسی به بعضی از کانال‌ها در هاتگرام مسدود شده است!

همانند اپ تلگرام طلایی یکی دیگر از نقاط منفی این اپ غیررسمی تلگرام اتفاق عجیبی است که در عمل با آن روبرو خواهید شد! مسئولین این اپلیکیشن تشخیص داده‌اند که بعضی از کانال‌های خبری و غیرخبری که شما در آن‌ها عضو هستید، مفید نبوده و به دلیل آنچه مطالب غیرمجاز نامیده می‌شود، دسترسی به آن‌ها بسته می‌شود!

به معنای دیگر در صورتی که شما از هاتگرام استفاده کنید باید منتظر بسته شدن بعضی از کانال‌ها و گروه‌های عضو شده‌تان باشید و بسیاری از آن‌ها را از دست بدهید چرا که با توجه به دسترسی‌هایی که به این برنامه داده‌اید، حتی شما را در یک کانال اختصاصی مربوط به خودشان عضو می‌کنند و از دیگر کانال‌های مربوطه خارج می‌شوید!

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


آموزش دانلود کردن

آموزش دانلود کردن عنوان آموزشی است که در این نوشته برای شما ترتیب دیده ایم.نظر به درخواست کاربران آموزش دانلود را خدمت کاربران P30AF آماده نموده ایم و قصد داریم که به صورت مفصل و تصویری توضیح دهیم.

اول بهتره که بدانیم خود اصطلاح دانلود یه انگلیسی آن Download به چه معناست؟ این اصطلاح به زبان دری یا فارسی به معنای دریافت نمودن است. پس در تعریف دانلود میتوانیم گفت که : دریافت کردن فایل های از فضای اینترنت روی هارد دیسک کامیپوتر عبارت از دانلود است. به این معنا که اگر شما فیلمی یا برنامه ای را از اینترنت دانلود کنید در حقیقت از فضای اینترنت به فضای هاردیسک کامیپوتر خود ذخیره نمودید. در دانلود معمولا اصطلاح لینک بکار میرود این بدین معناست که آدرس دانلود ؛ در اینجا لازم میبینیم که لینک را توضیح دهیم:

لینک دانلود به صورت عموم به 2 نوع است:

1- لینک مستقیم

2- لینک غیره مستقیم

برای مشاهده سایر آموزش به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

1-لینک مستقیم

به لینکی گفته میشود که به مجرد وارد کردن آدرس مستقیم فایل در نوار آدرس مرورگر شروع به دانلود میکند.

مانند لینک های دانلودی که در P30AF قرار میدهیم.  به طور مثال این لینک مستقیم است.

http://dl.google.com/googletalk/googletalk-setup.exe

لینک دانلود دانلود معمولا در آخر خود پسوند های مانند : zip , rar, exe و غیره را دارند.اگر شما آدرس فوق را در نوار آدرس مرورگرتان وارد کنید به صورت مستقیم از شما محل ذخیره فایل را میخواهد که میتوانید دانلود کنید؛ یکی از تفاوت های عمده ای که لینک های مستقیم نسب به لینک غیره مستقیم دارد اینیست که لینک مستقیم به قابلیت Pause و Resume را داراست و معمولا سرعت بیشتری دارد.

2-لینک غیره مستقیم

به لینکهای گفته میشود که معمولا در آخرآدرس لینک پسوند های exe , zip , rar , mp3 , wma و .. را ندارد و معمولا پسوند html دارد و با وارد کردن به صفحه دیگیری منتقل میشوید.معمولا سایت های که لینک غیره مستقیم برای دانلود میدهند آپلود سنتر های رایگان هستند.

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865 

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

بسیاری از شرکت ها که در سنوات قبل شرکت خود را ثبت نمودند در سال جدید برای پلمپ دفاتر دچار مشکل می شوند و پیغام مغایرت کد پستی را دریافت می نمایند .                                          

در این مورد باید حتما صورت جلسه تغییرات تنظیم نموده و نسبت به ارائه کد پستی جدید به ضرورت اقدام نمایند .

و از این پس دیگر با پلمپ دفاتر مشکلی نخواهند داشت .

جهت ثبت هر گونه تغییرات و پلمپ دفاتر تجاری می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و می توانند در هر دوره با  تغییر صورتجلسه نسبت به تغییرات اقدام نمایند .

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


«پایه سنواتی» و «حق سنوات» چیست؟

«پایه سنواتی»، مفهومی متفاوت از «مزایای پایان کار» است و معمولاً کارگران آن را با معنای عرفی «سنوات» اشتباه می گیرند. «پایه سنواتی» را می توان بخشِ حمایتیِ پایه حقوق نامید که معمولاً برای جبران حداقل دستمزد، توسط شورای عالی کار، تصویب و ابلاغ می شود.

این بخش از حقوق، در واقع قسمتی از حقوق پایه است که معمولاً با حداقل دستمزد جمع و به کارگر پرداخت می شود؛ هرچند می توان آن را به صورت چند ماه یک بار یا سالی یکبار نیز پرداخت کرد.

«پایه سنوات» یکی از مزایای جانبی دستمزد است و تغییر میزان سالانه آن ارتباطی با افزایش دستمزد ندارد.

پایه سنوات به منظور جبران سابقه نیروی کار است و به کارگرانی پرداخت می شود که یکسال یا بیشتر در کارگاه مشغول به کار باشد .

بر اساس فرمول مشخص شده در بخشنامه دستمزدی وزارت کار پایه سنواتی برایشان محاسبه می‌شود.

منظور از حق سنوات همان مزایای پایان کار است .

مقدار حق سنوات معادل سی روز حقوق پایه و مزایای به تبع شغل (در صورت وجود) می باشد که فقط یک بار در سال به کارگر پرداخت خواهد شد.
در گذشته حق سنوات طی دوران خدمت پرداخت نمی‌شد بلکه در پایان پرداخت می‌شد.

اما در حال حاضر از آنجا که اکثر کارگران موقت هستند، پس از پایان هر سال حق سنوات واریز می‌شود.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


ده ویژگی عمومی حسابدار موفق

تسلط به قوانین مالیاتی

مبحث مالیات بسیار مهم و حساس است. اشتباه و سهل انگاری در این بحث، قابل جبران نیست و هزینه های زیادی را به سازمان تحمیل میکند. برای همه حسابداران لازم است دانش کامل و تسلط لازم به قوانین مالیاتی مانند مالیات عملکرد، ارزش افزوده، حقوق و تکلیفی و معافیتهای مالیاتی کشور داشته باشند. توانایی تهیه گزارشهای مربوط به سازمانهای دولتی را کسب کنند و به طور دقیق و منظم در زمانهای تعیین شده گزارشها را ارائه دهند.
 
ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه ها و افزایش سود شرکت

حسابداری که میخواهد پله های ترقی را طی کند و به عنوان مدیر مالی مجموعه فعالیت کند باید بتواند برای مدیریت سازمان مثل یک مشاور عمل کند. او باید بتواند جلوی ضرر و زیان را بگیرد و راههایی برای افزایش سود وشرکت پیشنهاد کند. لازمه این امر این است که حسابدار در همه جزییات دقت کافی داشته باشد. اطلاعات را جمع آوری و سازماندهی کند و صادقانه و دلسوزانه مشکلات موجود را مطرح کند و راه حل پیشنهاد دهد.

داشتن روابط عمومی بالا و فن سخنوری

حسابدار باید توانایی خوبی در برقراری ارتباط موثر با مدیران و سهامداران شرکت و سازمانهای بیرونی مانند اداره مالیات و بیمه و … داشته باشد. بتواند ارتباط کاری خوبی با سایر همکاران خود داشته باشد توانایی اداره جلسات را داشته باشد و برای حضور در جلسات سازمانهای بیرونی مانند دارایی آمادگی کافی داشته باشد.

دقت بسیار بالا در کار


دقت و نظم در همه کار لازم است. در مورد حسابداری این امر مهم تر است. چرا که حسابدار تمام روز با اعداد و ارقام ریز و درشت سروکار دارد. او باید دقیق و سر موقع همه اتفاقات مالی را ثبت کند و کنترل و بازنگری دقیقی رو کار روزانه خود داشته باشد.

رازداری کامل در مورد اطلاعات مالی شرکت و سهامداران


حسابدار همه اطلاعات مالی سازمان را میداند. او مورد اعتماد است و از جزئی ترین مسایل مالی صاحبان سهام و مدیران آگاه است. در پاسخ به این اعتماد لازم است بسیار رازدار باشد و از افشای مسایل مالی سازمان خود خودداری کند.

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


ده ویژگی عمومی حسابدار موفق

1 - داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط


داشتن تحصیلات دانشگاهی در یکی از رشته های حسابداری، مدیریت یا اقتصاد باعث میشود حسابدار اطلاعات علمی کافی در زمینه کار خود داشته باشد.
 
2 - تمرکز کامل بر یک یا دو شاخه حسابداری علاوه بر آشنایی کلی با همه انواع حسابداری

حسابداری انواع مختلفی دارد مانند حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابداری دولتی .

بهتر است حسابدار علاوه بر آشنایی کلی با انواع مختلف، تمرکز خود را روی یک یا دو شاخه حسابداری بگذارد. این تمرکز باعث میشود تجریه بالایی در همان شاخه پیدا کند و به عنوان یک متخصص در آن زمینه شناخته شود.

3 - آشنایی کافی به فناوری اطلاعات، کار با نرم افزارهای حسابداری و تسلط به آفیس مایکروسافت

امروزه در همه شرکتها و سازمانها، نرم افزارهای حسابداری به عنوان ابزار مدیریتی و مالی مورد استفاده قرار میگیرد. پس لازم است حسابدار با نحوه کار این نرم افزارها آشنایی داشته باشد. توانایی استفاده از برنامه های آفیس مایکروسافت در تهیه گزارشهای تحلیلی و آماری یک امتیاز مثبت برای حسابدار قلمداد میشود.

4 - قدرت بالای تجزیه و تحلیل اطلاعات و محاسبه دقیق سود و زیان شرکت

از وظایف یک حسابدار تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی شرکت و تهیه گزارشهای مدیریتی است. گزارشهایی که به مدیر و صاحبان سهام نشان دهد آیا کسب و کارشان سودده هست یا نه. لازم است حسابدار قدرت تحلیل و نتیجه گیری صحیح بر اساس اطلاعات مالی شرکت را داشته باشد.

5 - آشنایی کامل یا حسابداری حقوق و دستمزد، قوانین کار و روش محاسبه حقوق پرسنل

یکی دیگر از وطایف حسابداران، محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل سازمان است. البته میتوان گفت حسابداری حقوق و دستمزد خود یک شاخه تخصصی از حسابداری است. اما بهتر است همه حسابداران با این مقوله آشنایی کافی داشته باشند. اطلاع از قوانین و بخشنامه های مرتبط با نحوه محاسبه حقوق پایه، اضافه کاری، سایر مزایا و کسور میتواند مهارت حسابداری حقوق و دستمزد را به یک حسابدار اضافه کند.

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


برای تهیه اظهارنامه مالیاتی  از کجا شروع کنیم؟|مشاوره|حسابداری|اظهارنامه

    بررسی اظهارنامه مالیاتی سال قبل: اظهارنامه مالیاتی سال قبل مبنای تهیه اظهارنامه سال جدید است. اگر اظهارنامه مالیاتی سال قبل دچار اشکال است به هیچ وجه در افتتاحیه سال جدید آنرا نباید اصلاح کرد باید افتتاحیه را با همان اشکال ثبت کرد و اشکال را در سند دوم سال مالی بصورت اصلاحیه ثبت کرد.
    بررسی وضعیت تشخیص : در برگه تشخیص باید به چند نکته توجه داشت : افزایش در آمد، بررسی هزینه ها(رد شدن هزینه)، تاریخ و مهلت
    میزان پرداخت مالیات : میزان و نحوه پرداخت مالیات مهم است
    افتتاحیه
    بانک

بدنه اصلی اظهارنامه مالیاتی شامل چه بخشهایی می باشد.

اظهارنامه مالیاتی شامل ترازنامه، صورت صود و زیان، گردش سود، محاسبه مالیات

در نهایت کمی بیشتر به مسئولیت حساس خود در ارائه اظهارنامه مالیاتی تامل کنید.

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


چگونه هزینه اضافی مثلا تبلیغات میتونه بر افت سهم یک شرکت تاثیر بگذارد ؟

عوامل گوناگونی بر ارزش وقیمت سهام دریک شرکت تاثیر گذار هستند که عمده ترین آنها عوامل محیطی ، عوامل صنعتی ،درون شرکتی می باشد .

عوامل محیطی :
مانند شرایط سیاسی و اقتصادی کشور،سیاست های پولی و مالی ،ارزی ،نرخ بهره که اینها خارج از اختیارات شرکت ها هستند

عوامل صنعتی :
این عوامل به محیط شرکت های صنعتی مربوط است مانند صنعت سیمان ،صنعت خودرو ،نحوه قیمت گذاری محصولات ،عرضه وتقاضا ،تحولات تکنولوژی
عوامل درون شرکتی :
این عوامل جز مهمترین عوامل تاثیر گذار هستند مانند نوع مالکیت،افزایش سرمایه ، P/E
که همان نسبت قیمت به سود است

شما هر چه بتوانید هزینه های شرکت را کنترل نمایید سود شرکت افزایش خواهد یافت که قطعا باعث افزایش قیمت سهام خواهد شد
هرگونه هزینه کنترل نشده باعث کاهش سود وقیمت سهام خواهد شد
البته تبلیغات تا حدود منطقی آن ،با آنکه یک هزینه است ولی باید به عنوان پیشبرد فروش به آن نگریسته شود .

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


پنج مشکل رایج حسابداری استارتاپ ها و راه حل آن

۱ – نرم افزار حسابداری همه چیز نیست

یک نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار کوچک را خریداری کرده‌اید و فکر می‌کردید تمامی مشکلات شما را حل می‌کند. اما، تفاوت قابل توجهی بین ثبت سوابق و حسابداری وجود دارد. حتی با بهترین نرم افزارهای حسابداری، به دانش پایه حسابداری نیاز دارید، خصوصا برای اینکه در مسیر اجرای مقررات باقی بمانید. نرم افزار به تنهایی مشکلات حسابداری شما را حذف نمی‌کند.

راه‌حل – اگر به حمایت نیاز دارید، با یک متخصص مشورت کنید که قادر است به شما در درک اصول پایه ثبت سوابق – نه حسابداری – که نیاز دارید کمک کند. باید دانش پایه ای برای مدیریت سوابق و اداره کردن کسب و کارتان داشته باشید.

۲ – کمبود وقت در ثبت عملکرد

وقت این را ندارید که دفاترتان را به روز نگه دارید. بدون حسابداری دقیق و زمان-واقعی، ابزاری را برای دانستن عملکرد واقعی کسب و کارتان نخواهید داشت. برای مثال اگر مالک رستورانی هستید، باید بدانید هزینه غذای‌تان، اجاره مکان، تسهیلات و دیگر مخارج چقدر است. همچنین باید بدانید این هزینه‌ها همراستا با دیگر هزینه‌های بازار هستند یا خیر. اگر خرده‌فروشی می‌کنید باید سطح موجودی‌تان را بدانید و اینکه چگونه جریان نقدینگی‌تان را تراز کنید. صاحبان کسب و کار اغلب چنان از وضعیت حسابداری‌شان بی‌ اطلاع می‌مانند که نمی‌دانند به کدام سمت باید بروند.

راه‌حل – قصور در به روز نگه داشتن دفاترتان نباید اتفاق بیفتد. طبعا باید نقش‌های زیادی برعهده بگیرید، اما لازم نیست حسابدار شرکت هم باشید. زمان شما بهتر است بر روی مدیریت کسب و کارتان متمرکز بماند. با مشاوری مناسب کسب و کار کوچک هم‌صحبت شوید تا مسائل حسابداری‌تان را مدیریت کنید و تضمینی برای دقت و صحت اطلاعات مالی‌تان باشد.

۳ – داشتن نقدینگی همه چیز نیست

شما نمی‌دانید کسب و کارتان چقدر سالم است. به خاطر داشته باشید، داشتن پول در بانک نشانه ثبات مالی کسب و کار نیست. صاحبان کسب و کارهای کوچک اغلب بدهی‌هایشان را در نظر نمی‌گیرند. هنگامی که مشخص کنید واقعا مالک چه چیزی هستید، شاید پشتوانه کافی برای پرداخت همه بدهی‌های‌تان را نداشته باشید.

راه‌حل – زمانی را صرف درک تمامی مولفه‌هایی کنید که سلامت واقعی کسب و کارتان – سرمایه، دارایی و بدهی – را مشخص می‌کنند. درک واقع گرایانه تر از اینکه کسب و کار کوچک تان در چه وضعیتی است رویکرد شما را به تصمیم‌گیری‌ها آینده تغییر می‌دهد.

۴ – قبل از تصمیم گیری امور مالی را تحلیل کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه کاری انجام بدهید امور مالی تان را تحلیل نمی‌کنید. تصمیم گیری مناسب در سه مرحله صورت می‌گیرد: تفسیر، تحلیل و مشاوره. صرفنظر از گزارش‌هایی که استفاده می‌کنید، تولید اعداد و ارقام فقط اولین مرحله است. معنای واقعی این اعداد چیست؟ مهم‌تر از آن، چگونه می‌توانید آنها را بهبود ببخشید؟ باید این اعداد را تفسیر و تحلیل کنید تا شما را به بهترین مشاوره و تصمیم‌گیری راهنمایی کنند.

راه‌حل – زمانی را برای تحلیل و تفسیر گزارش‌های مدیریتی یا مشاوره با متخصص را تنظیم کنید. باید از قبل وقت و انرژی تان را صرف تولید گزاش ها کرده باشید تا سازگار باقی مانده باشند، و در نتیجه استفاده از آنها برای ارتقا و بهبود کسب و کارتان بی‌معنی نباشد.

۵ – از چه کسی کمک بگیریم

برای حسابداری کمک می‌گیرید اما نه از کسی که کسب و کار شما را درک کرده است. بعضی مشاوران سعی می‌کنند شما را به حسابدار تبدیل کنند تا اینکه استرس تان را کم کنند. بسیاری از متخصصان مالیاتی می‌گویند: «اگر می‌خواهید با من کار کنید، باید از نرم افزار حسابداری X استفاده کنید.» اما درخواست اینکه مانند یک حسابدار عمل کنید فقط شما را گیج کرده و به مشکلات حسابداری منجر می‌شود. از کمک یک متخصص مالیاتی بهره ببرید که اجازه می‌دهد بر روی اداره کردن کسب و کارتان متمرکز شوید نه اینکه نرم افزار جدیدی را یاد بگیرید.

راه‌حل – اگر به دنبال حمایت هستید، به کسی نیاز دارید که در واقع نیازهای شما را درک کرده باشد. با چنین کمکی باید بتوانید بر روی اساس کسب و کارتان و آنچه می‌توانید به بهترین نحو انجام بدهید تمرکز کنید. یک مشاور واقعی کسب و کار کوچک باید همچنین قادر به محاسبه وضعیت مالی کسب و کار شما به شکلی باشد که برایتان قابل فهم باشد. کار شما شناخت شرکای بالقوه و درک کامل ماهیت شراکت است.

این موضوع از شریکی به شریک دیگر فرق می‌کند، پس مهم است که عاقلانه دست به انتخاب بزنید.

 مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir


https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


برای رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر، لازم نیست که یک تعمیرکار حرفه ای باشید. این مشکل در 90 درصد موارد توسط خود شما و بدون نیاز به هیچ کمکی قابل برطرف کردن است. پس اعتماد به نفس داشته باشید و نکات مهم این مقاله استفاده کنید.

قطعات غیرضروری‌ها را جدا کنید

اگر کامپیوتری روشن نشود، اولین کاری که می‌کنیم این است که کابل همه قطعات غیرضروری سیستم را جدا، یا حتی به صورت فیزیکی خارج می‌کنیم. این مرحله شامل این موارد است:

کارت‌ های PCI ،ISA ،PCI Express و همه چیز به جز کارت گرافیک باید خارج شود. از جمله کارت‌هایی که باید خارج شوند می‌توان به کارت صدا، کارت شبکه، مودم و کارت‌های رابط اضافی اشاره کرد.

در مورد هارد دیسک‌، تنها لازم است برق آن‌ها را قطع کنید.

در مورد درایو CD/DVD، این قطعات نیز تنها با جداکردن کابل برق از مدار سیستم خارج میشوند.

پس از این کارها، دوباره دکمه پاور را فشار دهید. آیا فعالیتی مشاهده می‌کنید؟ آیا روی مادربوردتان یک چراغ پاور وجود دارد؟

اگر چراغ پاور مادربرد به طور ضعیفی روشن می‌شود اما سیستم بالا نمی‌آید، احتمال دارد که ایراد از خود مادربرد یا منبع تغذیه باشد. در کامپیوترهای قدیمی پیش می‌آید که یکی از خازن‌های مادربرد ترکیده و مایع درون آن به بیرون نشت کند و باعث اشکالاتی از این دست شود. نگاهی به گوشه و کنار مادربرد خود بیندازید و ببینید که آیا می‌توانید نشانه‌ای از یک خازن متورم بیابید؟ ممکن است بالای آن باز شده باشد، شاید مایعی قهوه‌ای رنگ روی مادربورد ببینید یا ممکن است خازن تنها اندکی باد کرده باشد :

اگر نشانه‌ای که حاکی از مشکلات خازن‌ها باشد پیدا نکردید، آنگاه باید منبع تغذیه را بررسی کنید.

بررسی یک منبع تغذیه معیوب:

منبع تغذیه (Power) در کنار هارد درایو و فن‌ یکی از قطعاتی است که زیاد دچار مشکل می‌شود و مشکلات آن یا ناشی از فن داخل خود منبع تغذیه است و یا باز هم خازن‌ها دچار مشکل شده‌اند. در هر صورت، تحت هیچ شرایطی نباید اقدام به تعمیر یک Power معیوب کنید، تنها گزینه ممکن تعویض آن است. حتی اگر به ظاهر خراب باشد، باز هم احتمال بسیار زیادی وجود دارد که ولتاژ بالایی داخل آن ذخیره شده باشد.

دو راه برای شناسایی یک منبع تغذیه (پاور) معیوب وجود دارد. یکی استفاده از یک منبع تغذیه جایگزین است، و دیگری نصب همین منبع تغذیه روی یک کامپیوتر دیگر. اگر یک منبع تغذیه جایگزینردارید، منبع تغذیه فعلی را درآورده و قطعه یدکی را جایگزین آن کنید. اگر یک کامپیوتر دیگر در دسترس دارید، منبع تغذیه‌اش را در‌آورده و منبع تغذیه مشکوک را روی آن امتحان کنید. مشخص است که به این ترتیب اگر اشکال از منبع تغذیه باشد به مسئله پی خواهید برد. به منظور جلوگیری از نتیجه‌گیری اشتباه، مطمئن شوید که همه کابل ها را متصل کرده‌اید. مادربورد‌های جدید علاوه بر فیش‌های بزرگ 20 پین، برای تأمین برق پردازشگر یا کارت گرافیک نیازمند فیش‌های 4 یا 8 پین نیز هستند. دفترچه راهنمای مادربوردتان را مطالعه کنید و یا در اطراف فن CPU خود به دنبال چنین رابط‌هایی بگردید.

آخرین راه باقی مانده این است که قطعه مشکوک را در یک کامپیوتر دیگر امتحان کنید اما بدانید که احتمال دارید این کار به قطعه شما آسیب بزند. بنابراین توصیه می‌کنم از انجام دادن این عمل با سخت‌افزارهایی که برایتان اهمیت دارند خودداری کنید.

جدا کردن یک قطعه، مشکل را حل کرد!
اگر همه قطعات غیرضروری را جدا کردید و کامپیوتر به خوبی بالا آمد، می‌توانید وارد مرحله طاقت‌فرسای آزمایش تک تک قطعات شوید. با کارت گرافیک شروع کنید، سپس سراغ سایر کارت‌ها و قطعات بروید و این روند را آنقدر ادامه دهید تا قطعه‌ای که جلوی روشن شدن سیستم را گرفته پیدا کنید.
 
بوق زدن
کامپیوترها واقعا قدرت خوبی در تشخیص اشکالات خود دارند و اغلب از طریق یک سری بوق خاص، به تولید کدهای خطا می‌پردازند. اگرچه نوع این بوق‌ ها در بین سازندگان مختلف، متفاوت است اما می‌توانید مطمئن باشید که یا اشکال از CPU است، یا حافظه و یا کارت گرافیک. دفترچه راهنما یا وبسایت شرکت سازنده مادربردتان را جهت آگاهی از معنای هر بوق خاص مطالعه کنید. علاوه بر این، می‌توانید نگاهی به جدول کدهای عمومی بوق بایوس‌ های قدیمی بیندازید. متداول‌ ترین بوقی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، یک سری بوق ممتد است که نشانه خطا در حافظه می‌باشد و اشکال ممکن است تنها ناشی از قرار نگرفتن صحیح کارت حافظه در شیار خود باشد (که اغلب در جریان حمل و نقل از جای خود خارج می‌شود).

اگر کامپیوترتان روشن می‌شود و به درستی کار می‌کند اما گاهی اوقات در حین استفاده صدای یک سری بوق به گوشتان می‌خورد، معنایش این است که دمای سی پی یو بیش از حد بالا رفته است. این اتفاق بیشتر به دلیل نقص عملکرد فن رخ می‌دهد. به عنوان یک راه حل کوتاه مدت، می‌توانید گرد و خاک روی گرماگیر (هیت سینک) و فن را پاک کنید اما به فکر تعویض کل قطعه باشید. انجام این عمل را به افراد مبتدی توصیه نمی‌کنیم اما اگر مصمم هستید سخت‌افزار کامپیوترتان به صورت کارآمد عمل کند، بد نیست این کار را بیاموزید.



 

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

روشن کردن کامپيوتر با کيبورد

با بهره گيري از ترفندي که هم اکنون به شما معرفي خواهيم کرد ميتوانيد بدون نياز به نرم افزار خاصي و تنها با استفاده از تنظميات سيستمي به وسيله دکمه هاي کيبوردتان ، کامپيوتر را روشن کنيد.

بدين منظور:
ابتدا کامپيوتر را Restart کرده و چندين بار کليد Delete را فشار داده تا به محيط Setup برويد.
سپس گزينه Intergrated Peripherals را انتخاب کنيد و در صفحه باز شده گزينه Keyboard Power on را انتخاب کنيد که شامل گزينه هاي زير مي باشد و به ترتيب آنها را توضيح مي دهيم:
1- گزينه Password : با انتخاب اين گزينه مي توان پسوردي را وارد نمود و از طريق پسورد کامپيوتر را روشن کرد اگر اين گزينه را انتخاب کنيم بايد بعد از آن گزينه KB Power On Password را انتخاب وپسورد مورد نظر را وارد کرد و سپس آن را تائيد نمود.
2- گزينه Any Key : با انتخاب اين گزينه با هر کليد صفحه کليد مي توان کامپيوتر را روشن نمود.
3- گزينه Disabled : با انتخاب اين ميتوان گزينه روشن شدن کامپيوتر را توسط صفحه کليد غيره فعال نمود.
4. گزينه Key Board 98 : اين گزينه مخصوص صفحه کليد هاي قديمي است. پس از انتخاب يکي از گزينه هاي بالا کليد F10 را فشار داده وتغيرات اعمال شده را با زدن کليد Y وسپس کليد Enter آن را تائيد مي کنيم .
لازم به ذکر است که با برداشتن جامپر Power روي کيس مي توان فقط توسط صفحه کليد کامپيوتر را روشن نمود.

 

ارایه ی مشاوره حقوقی به صورت تلفنی توسط وکلای پایه یک دادگستری

فقط با یک تماس برای تمام سوالات و ابهامات حقوقی موجود در ذهنتان جواب دریافت کنید.

پیشنهاد ما به شما اینست که قبل از به خدمت گرفتن وکیل برای پرونده حقوقیتان و متقبل شدن هزینه های سنگین وکالت، یک بار با ما تماس بگیرید.

http://telephonelawyer.mihanblog.com/

شماره ی تماس از تلفن ثابت، بدون صفر : 9099071865  برای تمام ایران

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan


https://t.me/hamgamrayane



برطرف كردن مشكلات مادربرد|مشاوره|کامپیوتر|مادربرد

در بيشتر موارد مادر برد براي مشكلاتي كه ناشي از قطعات ديگر است مقصر شناخته مي شود. معمولاً مشكلات مربوط به مادر برد كمتر پيش مي آيد (البته اين براي بازار فعلي ايران خيلي صدق نمي كند) بنابراين بايد مشكل اصلي را پيدا كرد. در اينجا چندین ترفند را به شما معرفی خواهیم کرد که از مادر برد رفع اتهام مي كند.

آيا حداقل چيزهاي كه براي بوت شدن كامپيوتر لازم است وجود دارند؟

حداقل اجزاء براي بوت شدن عبارتند از: يك مادر برد، پروسسور، مقدار كافي حافظه (RAM)، يك كارت گرافيك و درايو براي بوت شدن اگر يكي از اين اجزا موجود نباشد سيستم شما كار نخواهد كرد.

آيا همه اين اجزاء به درستي متصل شده اند؟

در موقع بروز اشكال ابتدا سعي كنيد قطعات را يك به يك جايگزين كنيد تا به قطعه مشكل دار برسيد آيا جامپرها به درستي قرار گرفته اند؟ شما بايد جامپرها را براي نوع، سرعت، ولتاژ و سرعت باس CPU و ديگر مشخصات آن در جاي خود قرار دهيد هر چند تعداد زيادي از مادربردهاي امروزي به طور اتوماتيك اين كار را انجام مي دهند. هميشه دستور العمل (دفترچه همراه) مادربرد را بخوانيد و در نظر داشته باشيد اگر تغييراتي در BIOS سيستم انجام داده ايد آن را به حالت DEFAULT برگردانيد.

آيا منبع تغذيه مشكل ندارد؟

اگر شما قطعه اي را ارتقا داده ايد يا قطعه اي را به سيستم اضافه كرده ايد ممكن است توان منبع تغذيه براي شما براي تأمين توان مورد نياز قطعه جديد كافي نباشد. توان معمول براي كامپيوتر معمولي 250 الي 300 وات مي باشد.

عيب يابي اجزاي ديگر كامپيوتر:

در اينترنت جستجو كنيد و ببينيد آيا مادربردهاي از خانواده مادربرد شما مشكل خاصي ندارد؟ وب سايت كارخانه سازنده را چك كنيد و ببينيد آيا هيچ تغييرات و UPDATE اي براي مادر برد شما در نظر گرفته شده است؟

مشكلات صفحه كليد

اگر پيغام خطايي ناشي از پيدا نشدن صفحه كليد دريافت كرديد ابتدا مطمئن شويد صفحه كليد به خوبي متصل شده است ، چيپهاي كنترلر کیبورد را امتحان كنيد اگر به نظر مي رسيد كه آنها صدمه ديده اند ممكن است احتياج به تعويض چيپها يا كل مادربرد داشته باشيد.

مشكلات CMOS

در شرايط به خصوص ممكن است لازم باشد كه CMOS را پاك كنيد بعضي مواقع كه شما براي بوت شدن سيستم كلمه عبور (password) تعيين كرده ايد و آنها را فراموش كرده ايد يا بعضي مواقع BIOS را به گونه اي تنظيم كرده ايد كه مشكلاتي براي سيستم بوجود آورده و نمي توانيد آن را درست كنيد اين راه مفيد است. در بعضي مادربردها پاك كردن حافظه CMOS مادربرد باعث دردسر است زيرا تنظيم دوباره آن مشكل است و شايد به ياد آوردن كلمه عبور راحتتر باشد ولي در مادربردهاي امروزي معمولاً اين مشكل كمتر است چند راه براي پاك كردن حافظه CMOS وجود دارد بعضي از مادربردها جامپرهايي براي پاك كردن CMOS دارند كه احتمالاً در دستور العمل استفاده از مادر برد به آن اشاره شده است جامپر را يك لحظه برداشته و دوباره سر جايش بگذاريد و CMOS پاك مي شود. در زمان انجام اين كار مطمئن شويد كه سيستم شما از تغذيه برق جدا شده است و بنابراين هيچ ولتاژي روي مادربرد نيست. راه طولاني تر اين است كه باطري سيستم را از محل خود خارج كنيد اين عمل بايد دو روزي طول بكشد راه غير ايمن و سريعتر اين است كه بعد از برداشتن باتري مثبت و منفي جايگاه باتري را بوسيله يك سيم به يكديگر متصل كنيد. سپس دوباره آن را در جاي خود قرار دهييد اگر باطري مادربرد شما قابل برداشتن نيست بايد با نمايندگيهاي مادربردتان تماس بگيريد.

زمان و تاريخ در سيستم به درستي نمايش داده نمي شود تنظيمات به هم ريخته يا خطاي Dead Battery دريافت مي كنيد:

رفع اين اشكال ساده است عمر باطري تمام شده است و بايد آن را عوض كنيد.

من نمي توانم وارد ستاپ بشوم

هر كامپيوتري كليدهاي بخصوصي براي وارد شدن به setup را دارد و اين به سازنده BIOS و نسخه آن بستگي دارد. اما بلافاصله بعد از روشن كردن كامپيوتر كليدهايي كه براي وارد شدن به SETUP لازم است را مي توانيد ببينيد. در بيشتر مواقع اين اطلاعات در پايين صفحه مانيتورتان قابل نمايش است و معمولاً‌به اين صورت نمايش داده مي شود:

press ——– to enter setup يا —— is the key to hit

من تغييراتي در تنظيمات CMOS داده ام ولي اين تغييرات اعمال نمي شود:

در زمان خروج از CMOS setup مطمئن شويد كه گزينه save and exit را انتخاب كرده و كليد enter را فشار دهيد در صورتي كه شما گزينه exit without saving را انتخاب كرده باشيد با اين مشكل مواجه مي شويد.

آيا وضع ظاهري مادر برد مشكلي ندارد؟ هيچگونه شكستگي يا پينهاي خم شده وجود ندارد؟ مادربرد شكسته است؟

اگر مادر برد خميده شده است آن را به حالت اول برگردانيد. ولي اگر مادربرد واقعاً شكسته است كاري نمي توانيد بكنيد و بايد يك مادربرد جديد بخريد 

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


معامله سلف چیست؟

سلف معامله‌ای است که در آن دو طرف تعهد می کنند که در یک تاریخ مشخص و با یک قیمت مشخص یک کالا با کیفیت مشخص را مبادله کنند در این قرارداد دو طرف متعهد هستند که طبق ضوابط قرارداد عمل کنند.

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

خاموش کردن سيستم بدون از دست دادن پنجره ها و برنامه هاي در حال اجرا

حتما تا به حال به اين موقعيت برخورده کرده ايد زماني که مشغول کار با کامپيوتر هستيد و برنامه هاي متعددي در حال اجرا است به دليلي ناچار به خاموش کردن کامپيوتر مي شويد .در اين صورت با اين همه برنامه و چيزهايي که پيش روي شماست چه کار مي کنيد بايد حتما از همه آنها خارج شويد ؟ نه اصلا لازم نيست !

زيرا يکي از قابليتهاي ويندوزXP خروج از ويندوز بدون بستن برنامه هاي فعال و در حال اجرا است .قابليت Hibernate در ويندوز XP امکان خاموش کردن کامپيوتر بدون بستن پنجره ها و برنامه ها را به راحتي در اختيار شما قرار مي دهد .

براي استفاده از اين قايليت کافي است بر روي منوي Start کليک کرده و Turn off computer را OK کنيد البته لازم نيست از برنامه هاي فعال خارج شويد.حالا کليد Shift را پايين نگه داريد. در اين حالت کلمه Stand by به کلمه Hibrenate تغيير پيدا مي کند ! حال روي آن کليک کنيد.

پس از اين کار کامپيوتر شما به طور کامل خاموش مي شود ولي مرتبه بعد که کامپيوتر را روشن مي کنيد و وارد ويندوز مي شويد همه پنجره ها و برنامه هاي فعال که قبل از خاموش کردن پيش رو داشتيد را ملاحظه مي کنيد.

تذکر :قابليت Hibrenate فقط در زماني اجرا خواهد شد که قبلاً فعال شده باشد.براي فعال سازي Hibrenate اين مسير را دنبال کنيد :

Start Menu –> Control Panel –> Power Options–>Hibrenate

حال گزينه Enable hibernation را علامت زده و خارج شويد

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

چگونگي پاک‌سازي ويروس‌ها بدون استفاده از آنتي‌ويروس
 
ابتدا Autoruns را با حجم تقريبي 600 کيلوبايت از آدرس زير در سايت مايکروسافت دانلود كنيد: http://technet.microsoft.com/en-au/sysinternals/bb963902.aspx پس از دانلود فايل، آن را از حالت فشرده خارج کرده و برنامه را با دو بار کليک بر روي فايل autoruns.exe اجرا کنيد.

پس از اجراي برنامه برروي دکمه Agree کليک کنيد تا وارد محيط برنامه شويد، اين برنامه داراي چندين تب است که در هر تب فايل‏هاي اجرا شده مربوط به هر مورد قابل مشاهده است.

در تب Everything تمامي برنامه‏ها و فايل‏هاي فعال قابل مشاهده هستند، روش کار کلي نرم‏افزار به اين صورت است که اگر مي‏خواهيد يک نرم‏افزار و يا فايل، تنها در راه‏اندازي مجدد سيستم اجرا نشود تيک کنار آن را برداريد، دقت کنيد که در همان لحظه فعاليت برنامه متوقف نمي‏شود و پس از اولين Restart سيستم، فايل اجرا نخواهد شد.

اما اگر مي‏خواهيد که فايل به هيچ وجه اجرا نشود و کاملا از ليست Autoruns پاک شود بر روي آن راست کليک کرده و سپس Delete را انتخاب کنيد.

براي پي بردن به برنامه‏هاي ويروسي و تفکيک آن‏ها از برنامه‏هاي مربوط به ويندوز و برنامه‏هاي سالم ديگر، ذکر چند نکته ضروري است:

اصولا برنامه‏هايي که در ستون‏هاي Publisher و Description داراي اطلاعاتي نباشند بسيار مشکوک به ويروس هستند، چرا که داراي هويت نيستند.

اگر نام برنامه براي شما آشنا بوده با اطمينان نمي‏شود گفت که ويروس نيست. در بيشتر مواقع ويروس‏ها با نام‏هايي ظاهر مي‏شوند که بخشي از تشکيلات ويندوز تصور مي‏شوند، مانند Diskfix ،SearchHelper و ….

ويروس‏ها معمولاً در تب Logon قرار مي‏گيرند (اما نه هميشه!)، پس همواره به تاريخ ايجاد و تغيير فايل‌ها که در Properties هر فايل در قسمت Modified درج مي شود توجه کنيد، اگر تاريخ ايجاد آن به چند روز پيش برگردد، بايد تا حد زيادي به آن مظنون شويد.

به مسير فايل نيز نگاه کنيد، در اکثر مواقع ويروس‏ها در مسير C:\WINDOWS و يا C:\WINDOWS\system32 ذخيره مي‏شوند. به آيکون فايل در سمت چپ نام برنامه نيز نگاه کنيد، ويروس‏ها معمولا داراي آيکون‏هاي ويندوزي آشنا هستند.

در پايان اگر هنوز مشکوک هستيد برروي آيتم مورد نظر در نرم‏افزار راست کليک کرده و برروي گزينه Search Online کليک کنيد تا هويت فايل به صورت آنلاين از طريق اينترنت بررسي شود. وقتي شما مطمئن شديد که مظنونتان ويروس است به ترتيب زير عمل کنيد؛

آيتم مورد نظر را در نرم‏افزار Autoruns پاک (Delete) کنيد.

پروسه‏هاي مربوطه را در Task Manager با فشردن کليد End Proccess قطع کنيد.

فايل‏هاي EXE و يا DLL که مسيرشان را قبلاً مشاهده کرديد، پيدا و پاک کنيد و يا به صورتي قرنطينه کنيد که نتوانند به صورت خودکار اجرا شوند؛ سيستم را Restart کنيد.

هم‌چنين پس از Restart سيستم موارد زير را چک کنيد:

در نرم‏افزار Autoruns ببينيد که آيتم‏هاي مورد نظر دوباره برگشتند يا خير.

در Task Manager ببينيد پروسه‏هاي مربوط به ويروس وجود دارند يا نه.

آيا رفتارهايي که شما را به ويروسي بودن سيستم‏تان مظنون کرد هنوز وجود دارند؟ (مانند ارورهاي مختلف).

اگر پاسخ سوال‏هاي بالا منفي باشد بايد خوشحال باشيد که خودتان بدون آنتي ويروس سيستم‏تان را پاک‏سازي کرديد!

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقي  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

حل مشکل Your connection isn't strong enough در Live اینستاگرام

اکثر کاربرای ایرانی وقتی میخوان تو اینستاگرام Live بدن با مشکل خطای Your connection isn't strong enough و Checking connection مواجه میشن.

این خطا به خاطره اینه که سرعت اینترنت شما خیلی ضعیفه و حتی ممکنه اونایی که از اینترنت مخابرات یا ... استفاده میکنن این مشکل رو داشته باشن.

راه حل این مشکل استفاده از اینترنت پر سرعته کسایی که از سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل استفاده میکنن میتونن با مراجعه به تنظیمات شبکه گوشیشون سرعت اینترنت رو 3G یا 4G تغییر بدن بعد خیلی راحت میتونن از Live اینستاگرام استفاده کنن.

اگه این کارم کردین و جواب نداد به بخش تنظیمات گوشیتون مراجعه کنین به قسمت برنامه ها سپس اینستاگرام رفته و گزینه توقف اجباری (Force Stop) رو بزنین بعد با یه برنامه تغییر آی پی، بعد از فعال کردنش (همون فــ*** شکن) ، دوباره به اینستاگرام برید و وارد اکانتتون بشین دفعه ی اول که وارد شدین ممکنه گزینه Live اینستاگرام وجود نداشته باشه از اینستاگرام بیاین بیرون بعد از چند لحظه دوباره امتحان کنین.








مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


نحوه ثبت تسهیلات بانکی|مشاوره|حسابداری

برای ثبت اصل و فرع تسهیلات بانکی دریافت شده به طریقه ی زیر عمل می کنیم ؛

 کدینگ حسابداری :

گروه حساب      بدهی های کوتاه مدت
حساب کل        تسهیلات مالی کوتاه مدت            (مانده کل بستانکار است)
حساب معین ۱   تسهیلات مالی دریافتی            (مانده کل بستانکار است)
حساب معین ۲  بهره سنوات آتی / پیش پرداخت بهره / بهره تحقق نیافته   (مانده معین بدهکار است)

معین ۱ ؛ تسهیلات مالی دریافتی :
اصل تسهیلات دریافتی به همراه کل بهره آن در زمان دریافت در این معین ثبت می گردد و هر زمان که پرداختی بابت وام انجام شود از این معین بازگشت داده می شود .

معین ۲ ؛ بهره سنوات آتی :
((پیش پرداخت بهره))  یا ((بهره سنوات آتی)) یا ((بهره تحقق نیافته))  حساب معینی در زیر مجموعه حساب کل تسهیلات دریافتی مدت می باشد و ماهیت این حساب بر خلاف تسهیلات مالی که بستانکار است بدهکار می باشد ، این حساب با گذر زمان و در پایان سال مالی با منقضی شدن بهره تاثیر خود را بر روی حساب کل تسهیلات دریافتی گذاشته و در ترازنامه رقم بدهی شما از بابت تسهیلات را با اصل وام و بهره تحقق یافته آن نمایش می دهد .

 مثال : فرض کنیم در تاریخ ۳۰ مهر ماه ۸۸ مضاربه ای به مبلغ ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال با بهره ۲۵% درصد و یکساله از بانک پارسیان دریافت نموده ایم ، که در پایان یک سال اصل و فرع با هم تسویه می گردد ؛

 ثبت دریافت وام :

گروه          دارایی های جاری
کل            موجودی نقد و بانک
معین         موجودی نزد بانک ها             ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰
تفصیلی      پارسیان
سطح ۵      مضاربه

گروه        بدهی های جاری
کل         تسهیلات مالی کوتاه مدت
معین      بهره سنوات آتی                      ۲۵،۰۰۰،۰۰۰
تفصیلی   پارسیان
سطح ۵   مضاربه

گروه       بدهی های جاری
کل        تسهیلات مالی کوتاه مدت
معین      تسهیلات دریافتی               ۱۲۵،۰۰۰،۰۰۰
تفصیلی   پارسیان
سطح ۵   مضاربه


اگر همین امروز بخواهیم ببینیم جقدر به بانک بدهکاریم حساب کل تسهیلات مالی به دلیل بدهکار و بستانکار شدن دو معین خود رقم ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال نمایش می دهد ،

تسهیلات مالی دریافتی

تسهیلات مالی دریافتی           ۱۲۵،۰۰۰،۰۰۰
بهره سنوات آتی                    (۲۵،۰۰۰،۰۰۰)

مانده حساب                         ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰


در تاریخ ۲۹ اسفند ۸۸ که به میزان ۱۵۹ روز از ۳۶۵ روز وام منقضی شده است ، ثبت زیر را می زنیم ،

۱۰،۸۹۰،۴۱۱ =  ۱۵۹ *  ۳۶۵ /  ۲۵،۰۰۰،۰۰۰

کل        هزینه های مالی
معین     سود تضمین شده تسهیلات بانکی      ۱۰،۸۹۰،۴۱۱

کل        تسهیلات مالی کوتاه مدت
معین      بهره سنوات آتی                        ۱۰،۸۹۰،۴۱۱
تفصیلی   پارسیان
سطح ۵   مضاربه


با توجه به بهره ای که تحقق یافته است در ترازنامه در تاریخ ۲۹ اسفند ۸۸ حساب کل تسهیلات به صورت زیر می باشد :

تسهیلات مالی دریافتی

تسهیلات مالی دریافتی        ۱۲۵،۰۰۰،۰۰۰
بهره سنوات آتی                 (۱۴،۱۰۹،۵۸۹)

مانده حساب در ترازنامه        ۱۱۰،۸۹۰،۴۱۱

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

برخی فرمول های مورد نیاز برای محاسبه بهای تمام شده کالا به شرح زیر هستند.مشاوره|حسابداری|بهای تمام شده کالا

 خرید خالص = خرید طی دوره + اضافات خرید – (برگشت از خرید + تخفیفات درصدی خرید + کسورات خرید)

موجودی کالای آماده برای فروش = موجودی کالای اول دوره + خرید خالص

بهای تمام شده کالای فروش رفته = موجودی کالای آماده برای فروش – موجودی کالای پایان دوره

موجودی کالای پایان دوره = موجودی کالای تعدادی در انبارها که قابل شمارش باشد * بهای هر کالا

برای قیمیت ریالی هر کالا 5 روش داریم که پیشنهاد میشود  از روش فایفو  استفاده شود .

فایفو : اولین وارده، اولین صادره می باشد. یعنی هر کالای که زود تر وارد انبار شود اول از انبار خارج می شود و موجودی پایان دوره شامل کالاهای که دیرتر خریداری می شوند. این روش مورد تایید می باشد.

لایفو : آخرین وارده ، اولین صادره می باشد. یعنی هر کالایی که دیرتر وارد انبار می شود زود تر از انبار خارج می شود و موجودی کالای پایان دوره شامل کالاهایی ست که اول خریداری شده اند. این روش در ایران ممنوع می باشد.

میانگین : در این روش قیمت کالا بر اساس مجموع خرید ها و موجودی اول دوره تقسیم بر تعداد می باشد و فرقی نمی کند که کالایی که در انبار می باشد از چه زمانی است چون با هر خرید بهای کالا تغییر می کند .

آخرین خرید : در این روش بهای کالا از طریق قیمت آخرین خرید * تعداد کالا می باشد . در این روش میزان بهای تمام شده کالا افزایش می یابد و باعث کاهش سود می شود .

استاندارد : در این روش ما می توانیم یک قیمت استاندارد برای کالا قرار دهیم. در این روش سیستم برای محاسبه موجودی پایان دوره با قیمت خرید کاری نداریم سیستم فقط مبلغ استاندارد را در تعداد کالا ضرب می کند .

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

موافقت مجلس با اخذ مالیات بر ارزش افزوده طلا از اجرت ساخت + شرط اعمال|مشاوره|حسابداری|مالیات

سخنگوی کمیسیون اقتصادی از موافقت این کمیسیون با اخذ مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۹ درصد از اجرت ساخت طلا خبر داد و گفت : اعمال این مصوبه به ثبت معاملات فعالان این صنعت در سامانه سازمان مالیاتی است.

رحیم زارع درباره بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در جلسات کمیسیون اقتصادی به خانه ملت گفت: اعضای این کمیسیون طی جلسات فشرده با حضور تقوی‌نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی در حال بررسی موادی از لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند تا بر اساس آن خرید و فروش طلا شفاف شود.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس موافقت کرد مالیات بر ارزش افزوده با نرخ 9 درصد از اجرت ساخت طلا و سود فعالان صنعت اخذ شود. در صورتی که مصوبه نهایی در صحن علنی مجلس مصوب و به تأیید شورای نگهبان برسد، این مصوبه لازم‌الاجرا خواهد شد، عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا در صورتی اعمال خواهد شد که فعالان صنعت طلا اعم از طلافروشان، بنکداران، تولید‌کنندگان و واردکنندگان طلا معاملات خود را در سامانه‌ای که سازمان امور مالیاتی برای این منظور ایجاد کرده، ثبت کنند.

زارع ادامه داد: خرید و فروش طلا خارج از سامانه مورد نظر ممنوع است و بر اساس نظر کمیسیون اقتصادی مجلس، پروانه و مجوزهای قانونی واحدهایی که معاملات خود را در سامانه ثبت نکنند، ابطال می‌شود.واحدهایی که به توافق بین مجلس و صنعت طلا منعقد شده پایبند نباشند مشمول جریمه‌ای معادل 9 درصد قیمت اصل طلای معامله شده می‌شوند و این جریمه قابل بخشش یا تخفیف نیست.